Po dlouhých letech přešlapování na místě se slavná italská automobilka konečně vzchopila a začala produkovat skutečně zajímavé, krásné a hlavně skvěle ovladatelné vozy. Nabízí se tak otázka, zda se v brzké době nedočkáme i zajímavého Supersportu.
Pod taktovkou skupiny FCA a s pomocí techniků Ferrari se konečně opět daří vyrábět vozy Alfa Romeo, které svým řidičům nabízí krásný design i nevšední jízdní zážitky. To je něco, co jsme u vozidel této italské značky několik poslední let značně postrádali.
Vrcholem současné nabídky je SUV Stelvio a reprezentativní kompaktní sedan Giulia - obojí s označením Quadrifoglio Verde. Ale co kdyby se automobilka rozhodla nabídnout svým zákazníkům supersport?
Dost možná by mohl vypadat podobně, jako tento koncept, který na serveru CarDesign publikoval autor s přezdívkou Guitarist. Už na první pohled je jasné, že inspirací mu byly vozy 4C a 8C. Do jisté míry se ale dá vidět i inspirace vozy Koenigsegg.
Bohužel máme k dispozici jen jeden úhel pohledu na celý koncept. Zda designérovi došla u interiéru a pohledu na záď inspirace či energie netušíme. U supervozu od Alfy bychom ale stejně více zkoumali jízdní vlastnosti.
O dostatek výkonu by se mohl postarat 2,9 litrový twin-turbo motor V6, který se v současnosti montuje i do vozů Giulia a Stelvio. Inženýři z automobilky z něj totiž dokáží vymáčknout až 503 koní a 600 Nm. Při lehké karoserii by tak bylo bezpochyby o zábavu postaráno.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?