Výroba kabrioletů Drophead Coupe probíhala od roku 2008 až do roku 2016. Pokud patříte k milovníkům tohoto automobilu, můžete si dopřát poslední vyrobený model, který je nyní na prodej v Saudské Arábii pod označením "Last of Last"
Ačkoliv by mnozí čekali, že poslední vyrobený Rolls Royce Phantom Drophead Coupe bude na prodej někde v okolí Goodwoodu, kde automobilka sídlí, pravda je trochu jiná. Vůz je totiž v nabídce prémiového autosalonu v Saudské Arábii.
Tento Phantom nese specifické označení edice "Last of Last", tedy poslední z posledních. Speciální edice se pyšní barevnou kombinací bíle a tyrkysové v interiéru i exteriéru. Maska, kapota a rám čelního skla jsou vyrobeny z leštěného hliníku. Interiér je samozřejmě čalouněn luxusním materiálem, ovšem cestu si sem našla i ryze sportovní uhlíková vlákna. Na rozdíl od mnoha jiných Dropheadů zde ale chybí teaková "paluba" v zadní části vozu.
Cena tohoto kousku není stanovena, dá se ale předpokládat, že bude sahat do závratných výšek okolo 500.000 dolarů (cca 12.000.000 Kč). Pokud ale chcete pár milionů ušetřit, můžete sáhnout po novějším Rolls Royce Dawn, který vás přijde na 330.000 dolarů (cca 8.000.000 Kč). Ovšem kdo by hleděl na finance, když jde o nákup vozu Rolls Royce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.