Lego je úžasná stavebnice, která dává člověku s fantazií nekonečné možnosti tvorby. Společnost Lego myslí dokonce i na milovníky automobilů, což potvrzuje stavebnice Lego Technics Porsche 911 GT3 RS. Co když ale chcete něco menšího a jednoduššího?
Návrhář a stavitel modelů ze stavebnice Lego, používající nick AbFab1974, zveřejnil na stránkách Lego Ideas své nápady na stavebnice oslavující legendy závodů Rally z osmdesátých let. Součástí obou stavebnic je i diorama připomínající divoký průběh těchto závodů. V současné době potřebuje posbírat 10.000 hlasů, které zajistí postoupení stavebnic před vedení společnosti Lego, které může rozhodnout o spuštění jejich produkce a prodeje.
Prvním počinem je Peugeot 205 Turbo 16. Tento model vznikl jako pocta legendárním závodům WRC v takzvané "B Group". Malý Peugeot dokázal dvakrát za sebou tuto soutěž ovládnout jak na trati, tak v poháru konstruktérů (1985 & 1986). Hlavními přednostmi tohoto modelu jsou vysoká věrnost reálné předloze, originální nálepky v podobě Peugeot Talbot Sport racing týmu, hlavních sponzorů a světel. V době psaní tohoto článku autorovi chybí už jen 5 000 hlasů.
Další stavebnicí oslavující legendární závody skupiny B z osmdesátých let je Lancia Delta S4 WRC. Tento vůz s výkonem přes 500 koní a váhou 900 kilogramů dokázal vyhrát během dvou sezón pět závodů. Součástí modelu je propracovaná scenérie představující Rally Monte Carlo, kterou Lancia ovládla v roce 1986. V balení jsou i speciální nálepky sponzorů, kteří závodní úsilí Lancie v té době podporovali.
Pokud se tyhle modely opravdu dočkají zpracování a prodeje, určitě vás o nich budeme i nadále informovat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?