Lego je úžasná stavebnice, která dává člověku s fantazií nekonečné možnosti tvorby. Společnost Lego myslí dokonce i na milovníky automobilů, což potvrzuje stavebnice Lego Technics Porsche 911 GT3 RS. Co když ale chcete něco menšího a jednoduššího?
Návrhář a stavitel modelů ze stavebnice Lego, používající nick AbFab1974, zveřejnil na stránkách Lego Ideas své nápady na stavebnice oslavující legendy závodů Rally z osmdesátých let. Součástí obou stavebnic je i diorama připomínající divoký průběh těchto závodů. V současné době potřebuje posbírat 10.000 hlasů, které zajistí postoupení stavebnic před vedení společnosti Lego, které může rozhodnout o spuštění jejich produkce a prodeje.
Prvním počinem je Peugeot 205 Turbo 16. Tento model vznikl jako pocta legendárním závodům WRC v takzvané "B Group". Malý Peugeot dokázal dvakrát za sebou tuto soutěž ovládnout jak na trati, tak v poháru konstruktérů (1985 & 1986). Hlavními přednostmi tohoto modelu jsou vysoká věrnost reálné předloze, originální nálepky v podobě Peugeot Talbot Sport racing týmu, hlavních sponzorů a světel. V době psaní tohoto článku autorovi chybí už jen 5 000 hlasů.
Další stavebnicí oslavující legendární závody skupiny B z osmdesátých let je Lancia Delta S4 WRC. Tento vůz s výkonem přes 500 koní a váhou 900 kilogramů dokázal vyhrát během dvou sezón pět závodů. Součástí modelu je propracovaná scenérie představující Rally Monte Carlo, kterou Lancia ovládla v roce 1986. V balení jsou i speciální nálepky sponzorů, kteří závodní úsilí Lancie v té době podporovali.
Pokud se tyhle modely opravdu dočkají zpracování a prodeje, určitě vás o nich budeme i nadále informovat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.