Každý řidič by se v ideálním světě měl vždy ujistit, že jeho vůz je technicky zcela v pořádku a je připraven vyrazit na silnice. Ve většině případů to ale vypadá spíš tak, že řidič rychle nahází své věci do auta, zabouchne dveře, nastartuje a odjíždí s hlavou plnou myšlenek na práci, domov starosti či radosti. Přitom základní prohlídka příliš času nezabere.
Už když k automobilu přicházíte, můžete provést základní vizuální kontrolu. Ta by měla v první řadě zahrnovat kontrolu pneumatik. Ujistěte se, zda není některá poškozená, podhuštěná nebo zda nejsou pneumatiky výrazně sjeté.
Dále můžete přejít na kontrolu registračních značek, které se poměrně často kradou. Zloději je totiž využívají během tankování a následného ujíždění bez placení. Majitele vozidla, ze kterého byla značka odcizena, pak čeká nemilé překvapení v podobě návštěvy příslušníků policie. Jsou-li jsou vaše značky na místě, zkontrolujte jejich čitelnost. Za nečitelnou RZ vám totiž hrozí pokuta.
Pokud parkujete na veřejném parkovišti, není na škodu zkontrolovat karoserii a lak vozidla. Kdyby totiž opravdu došlo k poškození, je lepší mít o tom přehled ihned. Pozdější pátrání po místě a času, kdy k incidentu došlo, mohou mít negativní vliv na nalezení viníka.
Máte-li dostatek času, určitě se jednou za čas podívejte pod kapotu. Kromě kontroly oleje, chladící kapaliny, brzdové kapaliny a kapaliny do ostřikovačů také zkontrolujte, zda vám v motorovém prostředí neřádí kuna nebo podobné zvířátko. Často se to projeví vytrhanou izolací, otisky tlapek a okousanými kabely.
Máte-li kontrolu zvenčí hotovou, nastartujte a poslechněte si svůj automobil. Pokud jezdíte tím samým vozem již delší dobu, jiného zvuku či nových pazvuků vycházejících z motoru nebo výfuku si rychle všimnete. Jestliže zvláštní zvuky zaznamenáte opakovaně, neotálejte s návštěvou mechanika.
Abychom nezapomněli, zkontrolujte si také světla! Chápeme, že člověk je tvor líný a málokomu se chce po nastartování z vozu opět vystupovat. Zkuste proto využít alespoň odraz světla ze stěn nebo aut stojících kolem vás. Získáte tak přinejmenším základní představu o tom, které světlo zkontrolovat až dorazíte do cíle.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.