Každý řidič by se v ideálním světě měl vždy ujistit, že jeho vůz je technicky zcela v pořádku a je připraven vyrazit na silnice. Ve většině případů to ale vypadá spíš tak, že řidič rychle nahází své věci do auta, zabouchne dveře, nastartuje a odjíždí s hlavou plnou myšlenek na práci, domov starosti či radosti. Přitom základní prohlídka příliš času nezabere.
Už když k automobilu přicházíte, můžete provést základní vizuální kontrolu. Ta by měla v první řadě zahrnovat kontrolu pneumatik. Ujistěte se, zda není některá poškozená, podhuštěná nebo zda nejsou pneumatiky výrazně sjeté.
Dále můžete přejít na kontrolu registračních značek, které se poměrně často kradou. Zloději je totiž využívají během tankování a následného ujíždění bez placení. Majitele vozidla, ze kterého byla značka odcizena, pak čeká nemilé překvapení v podobě návštěvy příslušníků policie. Jsou-li jsou vaše značky na místě, zkontrolujte jejich čitelnost. Za nečitelnou RZ vám totiž hrozí pokuta.
Pokud parkujete na veřejném parkovišti, není na škodu zkontrolovat karoserii a lak vozidla. Kdyby totiž opravdu došlo k poškození, je lepší mít o tom přehled ihned. Pozdější pátrání po místě a času, kdy k incidentu došlo, mohou mít negativní vliv na nalezení viníka.
Máte-li dostatek času, určitě se jednou za čas podívejte pod kapotu. Kromě kontroly oleje, chladící kapaliny, brzdové kapaliny a kapaliny do ostřikovačů také zkontrolujte, zda vám v motorovém prostředí neřádí kuna nebo podobné zvířátko. Často se to projeví vytrhanou izolací, otisky tlapek a okousanými kabely.
Máte-li kontrolu zvenčí hotovou, nastartujte a poslechněte si svůj automobil. Pokud jezdíte tím samým vozem již delší dobu, jiného zvuku či nových pazvuků vycházejících z motoru nebo výfuku si rychle všimnete. Jestliže zvláštní zvuky zaznamenáte opakovaně, neotálejte s návštěvou mechanika.
Abychom nezapomněli, zkontrolujte si také světla! Chápeme, že člověk je tvor líný a málokomu se chce po nastartování z vozu opět vystupovat. Zkuste proto využít alespoň odraz světla ze stěn nebo aut stojících kolem vás. Získáte tak přinejmenším základní představu o tom, které světlo zkontrolovat až dorazíte do cíle.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.