Toyota GT86 a Subaru BRZ jsou dva nepatrně odlišné nepatrně vozy pod stejnou slupkou. Ačkoliv oba fungují skvěle, kdekdo si stěžuje na výkon. A tak se v USA rozhodli vytvořit něco nového, mnohem šílenějšího. To vyústilo v transplantaci motoru z Ferrari to Toybaru.
Výsledek by klidně snesl označení Ferrariyota nebo Toyrarri. Dárcem motoru se totiž stalo Ferrari 458. To věnovalo svůj motor V8 o objemu 4,5 litru a výkonu 425 kW (cca 578 koní) do upravené karoserie Toyoty GT86.
Aby se tahle V8 do auta vůbec vešla, stálo to samozřejmě hodně peněz, práce i úsilí. Celé šasi bylo vyztuženo, vůz byl rozšířen, uvnitř přibyla ochranná klec, v motorovém prostoru se hodně řezalo a přidávaly výztuhy. Výfuky byste v zadní části hledali marně, pro úsporu místa i snazší montáž jsou totiž koncovky výfuků vyvedeny v bocích předního nárazníku.
Při současném naladění by měl motor dávat výkon cca 550 koní a zároveň kroutící moment přes 500 Nm. Při váze sériového vozu cca 1.200 kg tak jde o neskutečný stroj.
Samozřejmě nejde o vůz určený na běžné silnice. Tenhle speciál slouží čistě k závodním účelům v driftovacích soutěžích. Za jeho volant usedá Ryan Tuerck, jehož starší jízdu po opuštěné horské silnici jsme vám nedávno zprostředkovali ve videočlánku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.