Toyota GT86 a Subaru BRZ jsou dva nepatrně odlišné nepatrně vozy pod stejnou slupkou. Ačkoliv oba fungují skvěle, kdekdo si stěžuje na výkon. A tak se v USA rozhodli vytvořit něco nového, mnohem šílenějšího. To vyústilo v transplantaci motoru z Ferrari to Toybaru.
Výsledek by klidně snesl označení Ferrariyota nebo Toyrarri. Dárcem motoru se totiž stalo Ferrari 458. To věnovalo svůj motor V8 o objemu 4,5 litru a výkonu 425 kW (cca 578 koní) do upravené karoserie Toyoty GT86.
Aby se tahle V8 do auta vůbec vešla, stálo to samozřejmě hodně peněz, práce i úsilí. Celé šasi bylo vyztuženo, vůz byl rozšířen, uvnitř přibyla ochranná klec, v motorovém prostoru se hodně řezalo a přidávaly výztuhy. Výfuky byste v zadní části hledali marně, pro úsporu místa i snazší montáž jsou totiž koncovky výfuků vyvedeny v bocích předního nárazníku.
Při současném naladění by měl motor dávat výkon cca 550 koní a zároveň kroutící moment přes 500 Nm. Při váze sériového vozu cca 1.200 kg tak jde o neskutečný stroj.
Samozřejmě nejde o vůz určený na běžné silnice. Tenhle speciál slouží čistě k závodním účelům v driftovacích soutěžích. Za jeho volant usedá Ryan Tuerck, jehož starší jízdu po opuštěné horské silnici jsme vám nedávno zprostředkovali ve videočlánku.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?