Digitální přístrojový štít, který bude mít v modelech Škody premiéru v menším SUV Karoq, není mezi sériovými vozy úplnou novinkou. Do svých vozů už ho montují i koncernové automobilky Audi, VW i Seat.
Všichni očekávali, že prvním vozem Škoda s digitálním přístrojovým štítem se stane prémiový Superb. To se však nestalo, další možností tak byl Karoq. A zde jsme se konečně dočkali. Automobilka Škoda se tak opět posunula na úroveň svých koncernových kolegů.
Ačkoliv o přístrojovém štítu použitém v modelu Karoq zatím žádné podrobnosti nevíme, dá se předpokládat, že půjde o stejný systém Virtual Cockpit, jaký známe například z VW Tiguan či Audi Q2.
Co se samotného displeje týče, tvořit ho bude pravděpodobně TFT panel s rozměrem 12.3 palce. O svižnost systému a jeho grafické zpracování se bude starat hardware, za jehož parametry by se ještě před pár lety nemusel stydět ani herní počítač.
Hlavní výhoda v "digitalizaci" přístrojového štítu spočívá v možnosti eliminovat jakékoliv další obrazovky. Stačí vám jedna a nikam jinam už nemusíte odvracet zrak, který by jinak měl neustále sledovat dění na vozovce. Vlastně se dá říci, že by tato technologie mohla přispět k zvýšení bezpečnosti na silnicích. Pomocí tohoto panelu totiž můžete ovládat rádio, mobilní telefon, palubní počítač, zabudovanou navigaci a nespočet dalších funkcí. Příjemná je také možnost personalizace těchto přístrojů. Před sebou tak uvidíte jen to, co právě potřebujete.
Většina světových automobilek nabízí digitální přístrojové štíty pouze za příplatek. S postupem doby se však dá očekávat, že se tato technologie brzy stane standardem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?