Škoda konečně v Karoqu nasadí digitální štít. Máme se na co těšit

AutoRoad.cz, 29. dubna 2017, 21:36 Google+

Digitální přístrojový štít, který bude mít v modelech Škody premiéru v menším SUV Karoq, není mezi sériovými vozy úplnou novinkou. Do svých vozů už ho montují i koncernové automobilky Audi, VW i Seat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Systém Virtual Cockpit používaný automobilkou Audi. Konkrétně model Audi TT

Systém Virtual Cockpit používaný automobilkou Audi. Konkrétně model Audi TT | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Všichni očekávali, že prvním vozem Škoda s digitálním přístrojovým štítem se stane prémiový Superb. To se však nestalo, další možností tak byl Karoq. A zde jsme se  konečně dočkali. Automobilka Škoda se tak opět posunula na úroveň svých koncernových kolegů.

Ačkoliv o přístrojovém štítu použitém v modelu Karoq zatím žádné podrobnosti nevíme, dá se předpokládat, že půjde o stejný systém Virtual Cockpit, jaký známe například z VW Tiguan či Audi Q2. 

Co se samotného displeje týče, tvořit ho bude pravděpodobně TFT panel s rozměrem 12.3 palce. O svižnost systému a jeho grafické zpracování se bude starat hardware, za jehož parametry by se ještě před pár lety nemusel stydět ani herní počítač.

Hlavní výhoda v "digitalizaci" přístrojového štítu spočívá v možnosti eliminovat jakékoliv další obrazovky. Stačí vám jedna a nikam jinam už nemusíte odvracet zrak, který by jinak měl neustále sledovat dění na vozovce. Vlastně se dá říci, že by tato technologie mohla přispět k zvýšení bezpečnosti na silnicích. Pomocí tohoto panelu totiž můžete ovládat rádio, mobilní telefon, palubní počítač, zabudovanou navigaci a nespočet dalších funkcí. Příjemná je také možnost personalizace těchto přístrojů. Před sebou tak uvidíte jen to, co právě potřebujete.

Většina světových automobilek nabízí digitální přístrojové štíty pouze za příplatek. S postupem doby se však dá očekávat, že se tato technologie brzy stane standardem.

Vytisknout

Diskuze: Škoda konečně v Karoqu nasadí digitální štít. Máme se na co těšit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Kuga PHEV

TEST: Ford Kuga PHEV – „roztrojená osobnost“ aneb nepodceňte vhodnou konfiguraci

Honda CL500

Honda přichází s novým scramblerem CL500

Monteverdi Berlinetta

Pozapomenuté sportovní vozy díl 7., Monteverdi Berlinetta, V8 Hemi ze Švýcarska

Ilustrační foto

Asociace: Češi loni za ojeté vozy utratili rekordních 192 miliard

Ilustrační foto

Podvodníci lákají na falešné investice a soutěže jménem Škody Auto

Stojan benzínové pumpy

"Pro Česko dobrá zpráva," tvrdí analytik o kompromisu se spalovacími motory

Ford Mustang Mach-E GT

TEST Ford Mustang Mach-E GT – „muscle kára“ na baterky

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

reklama

Doporučujeme

BMW M550d xDrive na semaforu raději nedráždit! Jeho šestiválcový turbodiesel je aktuálně nejsilnějším na trhu. Disponuje výkonem 400 koní při 4 400 otáčkách za minutu a točivý moment činí rovných 760 Nm

Na semaforu nedráždit! Motor BMW M550d xDrive má 400 koní a 760 Nm

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Ford Mustang Mach-E GT – „muscle kára“ na baterky

  2. Pozapomenuté sportovní vozy díl 7., Monteverdi Berlinetta, V8 Hemi ze Švýcarska

  3. Asociace: Češi loni za ojeté vozy utratili rekordních 192 miliard

  4. Podvodníci lákají na falešné investice a soutěže jménem Škody Auto

  5. Honda přichází s novým scramblerem CL500

  6. TEST: Ford Kuga PHEV – „roztrojená osobnost“ aneb nepodceňte vhodnou konfiguraci

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud