Digitální přístrojový štít, který bude mít v modelech Škody premiéru v menším SUV Karoq, není mezi sériovými vozy úplnou novinkou. Do svých vozů už ho montují i koncernové automobilky Audi, VW i Seat.
Všichni očekávali, že prvním vozem Škoda s digitálním přístrojovým štítem se stane prémiový Superb. To se však nestalo, další možností tak byl Karoq. A zde jsme se konečně dočkali. Automobilka Škoda se tak opět posunula na úroveň svých koncernových kolegů.
Ačkoliv o přístrojovém štítu použitém v modelu Karoq zatím žádné podrobnosti nevíme, dá se předpokládat, že půjde o stejný systém Virtual Cockpit, jaký známe například z VW Tiguan či Audi Q2.
Co se samotného displeje týče, tvořit ho bude pravděpodobně TFT panel s rozměrem 12.3 palce. O svižnost systému a jeho grafické zpracování se bude starat hardware, za jehož parametry by se ještě před pár lety nemusel stydět ani herní počítač.
Hlavní výhoda v "digitalizaci" přístrojového štítu spočívá v možnosti eliminovat jakékoliv další obrazovky. Stačí vám jedna a nikam jinam už nemusíte odvracet zrak, který by jinak měl neustále sledovat dění na vozovce. Vlastně se dá říci, že by tato technologie mohla přispět k zvýšení bezpečnosti na silnicích. Pomocí tohoto panelu totiž můžete ovládat rádio, mobilní telefon, palubní počítač, zabudovanou navigaci a nespočet dalších funkcí. Příjemná je také možnost personalizace těchto přístrojů. Před sebou tak uvidíte jen to, co právě potřebujete.
Většina světových automobilek nabízí digitální přístrojové štíty pouze za příplatek. S postupem doby se však dá očekávat, že se tato technologie brzy stane standardem.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?