Digitální přístrojový štít, který bude mít v modelech Škody premiéru v menším SUV Karoq, není mezi sériovými vozy úplnou novinkou. Do svých vozů už ho montují i koncernové automobilky Audi, VW i Seat.
Všichni očekávali, že prvním vozem Škoda s digitálním přístrojovým štítem se stane prémiový Superb. To se však nestalo, další možností tak byl Karoq. A zde jsme se konečně dočkali. Automobilka Škoda se tak opět posunula na úroveň svých koncernových kolegů.
Ačkoliv o přístrojovém štítu použitém v modelu Karoq zatím žádné podrobnosti nevíme, dá se předpokládat, že půjde o stejný systém Virtual Cockpit, jaký známe například z VW Tiguan či Audi Q2.
Co se samotného displeje týče, tvořit ho bude pravděpodobně TFT panel s rozměrem 12.3 palce. O svižnost systému a jeho grafické zpracování se bude starat hardware, za jehož parametry by se ještě před pár lety nemusel stydět ani herní počítač.
Hlavní výhoda v "digitalizaci" přístrojového štítu spočívá v možnosti eliminovat jakékoliv další obrazovky. Stačí vám jedna a nikam jinam už nemusíte odvracet zrak, který by jinak měl neustále sledovat dění na vozovce. Vlastně se dá říci, že by tato technologie mohla přispět k zvýšení bezpečnosti na silnicích. Pomocí tohoto panelu totiž můžete ovládat rádio, mobilní telefon, palubní počítač, zabudovanou navigaci a nespočet dalších funkcí. Příjemná je také možnost personalizace těchto přístrojů. Před sebou tak uvidíte jen to, co právě potřebujete.
Většina světových automobilek nabízí digitální přístrojové štíty pouze za příplatek. S postupem doby se však dá očekávat, že se tato technologie brzy stane standardem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?