V závodě automobilky Škoda Auto v Kvasinách byl dnes vyroben miliontý vůz řady Škoda Superb. Již třetí generace tohoto modelu navazuje na tradici, která sahá až do roku 1934.
Vůbec první vůz automobilky Škoda s označením Superb byl vyroben v roce 1934. Jeho přesné označení znělo Škoda 640 Superb - název byl odvozen od latinského slova "superbus", které znamená hezký, vynikající nebo skvělý. Pod kapotou prvních Superbů se ukrýval 2,5 litrový šestiválcový motor o výkonu 55 koní. Vůz se také mohl chlubit nezávislým zavěšením kol na obou nápravách. Celkově bylo vyrobeno cca 2500 kusů.
S oživením slavného jména čekala mladoboleslavská automobilka až do roku 2001, kdy se jméno Superb opět objevilo v její nabídce. Nový Superb bodoval atraktivním designem, moderní výbavou a vysokým komfortem. Celkem se mezi lety 2001-2008 prodalo 136.100 vozů.
V roce 2008 se na ženevském autosalonu představila druhá generace Superbu, která byla opět prostornější, elegantnější a poprvé se dodávala i s pohonem všech kol. V roce 2009 nabídla automobilka i velmi praktickou variantu Combi. Celkově se vyrobilo 618.500 vozů druhé generace
Současná generace Škody Superb se na silnicích pohybuje od roku 2015. Během jejího vývoje se konstruktéři zaměřili na atraktivní design, vnitřní prostor, komfort, bezpečnost, úspornost a masivní použití nových technologií, mezi které patřilo první použití systému SmartLink ve vozech Škoda. Mezi další zajímavé hodnoty patří průměrná spotřeba 3,9 l/100 km u ekologické varianty GreenLine, objem zavazadlového prostoru dosahujícího až 1950 litrů a maximální rychlost omezená na 250 km/h. Každý vůz je také vybaven speciálními schránkami ukrývající dva deštníky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?