V závodě automobilky Škoda Auto v Kvasinách byl dnes vyroben miliontý vůz řady Škoda Superb. Již třetí generace tohoto modelu navazuje na tradici, která sahá až do roku 1934.
Vůbec první vůz automobilky Škoda s označením Superb byl vyroben v roce 1934. Jeho přesné označení znělo Škoda 640 Superb - název byl odvozen od latinského slova "superbus", které znamená hezký, vynikající nebo skvělý. Pod kapotou prvních Superbů se ukrýval 2,5 litrový šestiválcový motor o výkonu 55 koní. Vůz se také mohl chlubit nezávislým zavěšením kol na obou nápravách. Celkově bylo vyrobeno cca 2500 kusů.
S oživením slavného jména čekala mladoboleslavská automobilka až do roku 2001, kdy se jméno Superb opět objevilo v její nabídce. Nový Superb bodoval atraktivním designem, moderní výbavou a vysokým komfortem. Celkem se mezi lety 2001-2008 prodalo 136.100 vozů.
V roce 2008 se na ženevském autosalonu představila druhá generace Superbu, která byla opět prostornější, elegantnější a poprvé se dodávala i s pohonem všech kol. V roce 2009 nabídla automobilka i velmi praktickou variantu Combi. Celkově se vyrobilo 618.500 vozů druhé generace
Současná generace Škody Superb se na silnicích pohybuje od roku 2015. Během jejího vývoje se konstruktéři zaměřili na atraktivní design, vnitřní prostor, komfort, bezpečnost, úspornost a masivní použití nových technologií, mezi které patřilo první použití systému SmartLink ve vozech Škoda. Mezi další zajímavé hodnoty patří průměrná spotřeba 3,9 l/100 km u ekologické varianty GreenLine, objem zavazadlového prostoru dosahujícího až 1950 litrů a maximální rychlost omezená na 250 km/h. Každý vůz je také vybaven speciálními schránkami ukrývající dva deštníky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.