BMW e36 ve verzi M3 vyjelo z výrobní linky v Mnichově už v roce 1992, takřka před čtvrt stoletím. Od té doby sice přišla řada novějších a silnějších vozů M3, verze e36 má ale i přesto stále co nabídnout.
To dokazuje i video, které natočil jistý Alex Hardt. Ten vyrazil na okruh Nurburgring se svou modifikovanou M3 e36 a zajel kolo za těžko uvěřitelných 7:25,3 vteřiny. Pro srovnání, nová Honda Civic Type R to zvládla za 7:43,8.
Konkrétní rozsah modifikací neznáme, už od pohledu je ale jasné, že BMW prošlo drastickou dietou, dostalo nový podvozek a uvnitř se je vybavenou bezpečnostním rámem. Zda proběhly úpravy i pod kapotou se z videa bohužel nedozvíme, je to ale celkem pravděpodobné. Standardní e36 M3 totiž zvládlo zajet Nurburgring za 8:35.
Čas 7 minut a 25 vteřin ale zřejmě nebude konečný. V popisu videa je totiž uvedena informace o tom, že na voze je potřeba opravit systém VANOS, zajišťující proměnné časování ventilů. V dalších dnech se tak dá očekávat video s ještě lepším časem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.