BMW e36 ve verzi M3 vyjelo z výrobní linky v Mnichově už v roce 1992, takřka před čtvrt stoletím. Od té doby sice přišla řada novějších a silnějších vozů M3, verze e36 má ale i přesto stále co nabídnout.
To dokazuje i video, které natočil jistý Alex Hardt. Ten vyrazil na okruh Nurburgring se svou modifikovanou M3 e36 a zajel kolo za těžko uvěřitelných 7:25,3 vteřiny. Pro srovnání, nová Honda Civic Type R to zvládla za 7:43,8.
Konkrétní rozsah modifikací neznáme, už od pohledu je ale jasné, že BMW prošlo drastickou dietou, dostalo nový podvozek a uvnitř se je vybavenou bezpečnostním rámem. Zda proběhly úpravy i pod kapotou se z videa bohužel nedozvíme, je to ale celkem pravděpodobné. Standardní e36 M3 totiž zvládlo zajet Nurburgring za 8:35.
Čas 7 minut a 25 vteřin ale zřejmě nebude konečný. V popisu videa je totiž uvedena informace o tom, že na voze je potřeba opravit systém VANOS, zajišťující proměnné časování ventilů. V dalších dnech se tak dá očekávat video s ještě lepším časem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.