Chcete mít doma Ferrari? Samotný provoz vás vyjde na statisíce

AutoRoad.cz, 27. dubna 2017, 11:32 Google+

Vlastnit exotický rychlý vůz je snem mnohých. Navíc žijeme v době, kdy je stále snazší si své sny plnit. Pokud ale mezi vaše sny patří vlastnictví vozu Ferrari F360, je důležité si uvědomit, že koupí vše jen začíná. Jeho provoz totiž nepatří mezi nejlevnější záležitosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari 360 Challenge Stradale (Foto:Axion23)

Ferrari 360 Challenge Stradale (Foto:Axion23) | foto: wikimedia.org

Sdílejte článek

Ferrari 360 Modena se vyrábělo v letech 1999 až 2005 jakožto nástupce modelu F335. Modena dostala nový lehčí a tužší podvozek a o design její karoserie se postaral Pininfarina. Uprostřed vozu byl uložen motor V8 o objemu 3,6 litru s výkonem 294 kW (400 koní) a točivým momentem 373 Nm.

Kromě klasické šestistupňové manuální převodovky si zákazníci mohli objednat i elektrohydraulickou "F1" manuální převodovku. I přes svou váhu takřka 1,5 tuny dokázala Modena dosáhnout rychlosti 100 km/h za necelých 5 vteřin. Maximální rychlost činila 283 km/h.

Ve vodách českého internetu se toho o nákladech spojených s vlastnictvím Modeny příliš nedozvíme, proto jsme se podívali do zahraničí, kde jsme našli hned dva zajímavé zdroje.

Tím prvním je spisovatel a milovník vozů Dough DeMuro. Ten vlastnil své Ferrari F360 necelý rok a hrdě o něm prohlašuje, že to bylo jedno z nejspolehlivějších sportovních aut, které měl. Když vůz kupoval, měl najeto 17.000 mil (27.000 km). Na serveru Jalopnik vyčíslil své náklady spojené s provozováním Ferrari na 13.129 dolarů (cca 323.000 Kč).

Do této částky je ale zahrnuta i ztráta hodnoty mezi nákupem a prodejem, která tvoří 8.500 dolarů (cca 209.000 Kč). Náklady na údržbu za 12 měsíců a 5.000 ujetých mil (cca 8.000 km) činily 4.629 dolarů (cca 114,000 Kč) a zahrnovaly nákup nových pneumatik, 2x výměnu oleje, kompletní výměnu předních brzd, opravu proražené pneumatiky a výměnu baterie.

Druhým majitelem F360, který nechal svět nahlédnout do tajů spojených s údržbou staršího Ferrari, je Rob Ferretti. Ten tomuto tématu věnoval video na svém YouTube kanálu superspeedersRob. Svou Modenu kupoval s nájezdem 52.000 mil (83.000 km) a v době natáčení videa ji vlastnil více než 2 roky. Za tu dobu s ní ujel přes 8.000 mil (cca 12.800 km) a celkově ho údržba Ferrari přišla na 8.000 dolarů (cca 197.000 Kč).

img-responsive

Ferrari 360 Modena (foto:Alexandre Prévot) | foto: wikimedia.org

První velkou investici představovala výměna vadné spojky, díky které Rob koupil Ferrari za podstatně nižší cenu. Spojka včetně práce přišla na 2.500 dolarů (cca 61.000 Kč). Dále bylo potřeba vyměnit lambda sondu, baterii a výdech ventilace. Další velkou investici zapříčinil únik oleje. Za ten mohlo špatné těsnění pod víkem ventilů.

Během této opravy se ale Rob rozhodl i k tzv. velkému servisu, který u vozů Ferrari probíhá každé 4 roky a pro mnoho majitelů je noční můrou. Kromě servisu motoru došlo i na výměnu brzd na obou nápravách. Účet ze tento servis se vyšplhal na částku 4.500 dolarů (cca 110.000 Kč), přičemž samotný servis motoru stál 2.000 dolarů (cca 49.000 Kč), což není zas tak zlé pokud si člověk uvědomí, že jako nový stál tento vůz přes 3,5 milionu korun.

Významnou položkou vlastnictví podobně exkluzivních vozů je samozřejmě pojištění. Jeho výši a podmínky se nám ale zjistit nepodařilo, neboť se jedná o velice specifickou záležitost.

Konkrétně model F360 je všeobecně hodnocen jako jeden ze spolehlivějších vozů, který kdy automobilka sídlící v Maranellu vyrobila. V ČR se navíc v současné době jeden velice hezký kousek prodává. Jeho tachometr ukazuje nájezd 52 950 km a cena činí 1.950.000 Kč.

Pokud na podobný vůz máte finance ale nevíte jak jeho koupi ospravedlnit před rodinou, můžete jim třeba říci, že u podobných automobilů, pokud si je ponecháte delší dobu a udržíte je ve výborném stavu, se dá počítat s budoucím růstem hodnoty.

Vytisknout

Diskuze: Chcete mít doma Ferrari? Samotný provoz vás vyjde na statisíce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Sídlo společnosti Ducati

Zemětřesení na trhu motocyklů? VW zvažuje prodej Ducati. Porvou se o ni Japonci?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud