Aprílové počasí je zkrátka nevyzpytatelné. Před pár dny se mnozí z nás chystali odzimovat bazény, jiní poprvé vyjeli s kabriolety a pomalu všichni přezuli zimní pneumatiky na letní. V minulých dnech ale teploty spadly nebezpečně nízko a někde se objevil i sníh
Pokud jste jedni z těch, kteří už svůj vůz přezuli na letní pneumatiky, jistě vás teď napadá pár otázek spojených se zákony a bezpečností na silnicích.Pojďme si ale nejdřív projít zákonnou stranu mince.
Zákon hovoří o použití zimních pneumatik poměrně jasně. Jejich použití je povinné od 1. listopadu do 31. března za podmínek, kdy: A) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, B) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.
Výjimku však tvoří místa, kde je umístěna dopravní značka C15 a. Ta řidiči na dané komunikaci nařizuje použití zimní výbavy bez ohledu na počasí. Platnost této značky je navíc od novelizace v roce 2016 celoroční. Její platnost může omezit na určité období pouze dodatková tabulka.
Co se týče jízdních vlastností vozu, letní pneumatiky postrádají v chladnějším období svou přilnavost, vzorek se rychle zanáší sněhem a postrádá dostatečnou hloubku, aby kola mohla správně zabírat. Pokud tedy musíte vyjet na silnici, jezděte zvláště obezřetně a rychlost vždy přizpůsobte stavu vozovky. Fakt, že na většině území budete jezdit s letními pneumatikami po sněhu zcela legálně, vás totiž nezbavuje zodpovědnosti.
Nejlepší variantou, pokud jste v oblasti kde sníh napadl, je však nechat vůz doma a zvolit jiný typ přepravy. Ušetříte si tím mnoho starostí, financí a zejména se nebudete vystavovat zbytečně vysokému riziku úrazu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?