Zprávy o vývoji autonomního vozu ve společnosti Apple se objevují a mizí již delší dobu. Dnes se však objevila informace, podle které již příslušný úřad (California Department of Motor Vehicles) udělil společnosti Apple povolení k testování těchto vozidel v provozu.
V ulicích se však nezačnou pohybovat futuristická autíčka z návrhářské dílny Apple, nýbrž tři SUV Lexus RX 450h z roku 2015. Apple se totiž místo na vývoj celého vozu zaměřil na vývoj systémů. U společnosti Apple je tento přístup, kdy jsou závislí na cizím HW, poměrně nezvyklý. Ovšem při nákladech na založení zcela nové značky a nákladech spojených s vývojem celých automobilů se dá tento krok plně pochopit.
Odvěký rival, společnost Google, využívá k vývoji svých systémů autonomních vozidel také automobily značky Lexus. Od roku 2017 však spojila síly s koncernem Fiat Chrysler Automobiles. A už teď víme, že její systémy by se měly začít objevovat ve vozech Chrysler Pacifica Hybrid. Mimo to se ale i nadále šíří spekulace o tom, že Google hodlá na vývoji vlastního vozu i nadále pracovat.
Každopádně zařazením na list společností s povolením testovat vozy s autonomním řízením na území Kalifornie se společnost Apple připojila ke značkám jako Tesla, BMW, Nissan či výše zmíněný Google.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?