Zprávy o vývoji autonomního vozu ve společnosti Apple se objevují a mizí již delší dobu. Dnes se však objevila informace, podle které již příslušný úřad (California Department of Motor Vehicles) udělil společnosti Apple povolení k testování těchto vozidel v provozu.
V ulicích se však nezačnou pohybovat futuristická autíčka z návrhářské dílny Apple, nýbrž tři SUV Lexus RX 450h z roku 2015. Apple se totiž místo na vývoj celého vozu zaměřil na vývoj systémů. U společnosti Apple je tento přístup, kdy jsou závislí na cizím HW, poměrně nezvyklý. Ovšem při nákladech na založení zcela nové značky a nákladech spojených s vývojem celých automobilů se dá tento krok plně pochopit.
Odvěký rival, společnost Google, využívá k vývoji svých systémů autonomních vozidel také automobily značky Lexus. Od roku 2017 však spojila síly s koncernem Fiat Chrysler Automobiles. A už teď víme, že její systémy by se měly začít objevovat ve vozech Chrysler Pacifica Hybrid. Mimo to se ale i nadále šíří spekulace o tom, že Google hodlá na vývoji vlastního vozu i nadále pracovat.
Každopádně zařazením na list společností s povolením testovat vozy s autonomním řízením na území Kalifornie se společnost Apple připojila ke značkám jako Tesla, BMW, Nissan či výše zmíněný Google.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?