V inzerátech autobazarů se často objevuje formulka "Vůz po nekuřákovi", která má pro mnoho kupujících zásadní význam. Co ale dělat v případě, kdy vůz uvnitř opravdu silně zapáchá po cigaretovém dýmu a vy ho přesto toužíte mít? Dá se vůbec takový "interiér" trvale vyčistit?
Boj se zápachem z cigaret se dá rozdělit do tří kategorií, možná bychom je mohli nazvat spíše i etapami. Vždy je potřeba zbavit se nejdříve usazenin fyzickou cestou. Tedy zbavit se popílku na palubní desce a v čalounění - což můžeme i vlastními silami. Pak je potřeba vzít k ruce chemii, která nám pomůže odstranit zápach zažraný do látek a čalounění. Pokud se ale zápachu v automobilu nezbavíte ani opakováním prvních dvou možností, je potřeba nasadit těžkou mechanizaci. Nejlépe pak svěřit automobil do rukou profesionálů.
1. etapa: Hrubý úklid
Vyndejte popelník, pořádně ho vymyjte, vyčistěte a klidně ho vykoupejte v osvěžovači vzduchu. Poté se chopte vysavače, a celý vůz důkladně vyluxujte. Nezapomínejte na strop a důkladnou péči věnujte okolí řidičova okénka. To si totiž většina kuřáků stahuje s mylnou představou, že jím odejde všechen dým. Ten se ale v čalounění, pásech a nejbližším okolí okénka usazuje a později zapáchá.
Nic nepokazíte ani desinfekcí ventilačního systému a výměnou kabinového filtru. Celou první etapu můžete zakončit použitím osvěžovače a pravidelným větráním automobilu.
2. etapa: Chemické prostředky
Použití chemie se rozhodně nevyhnete, zvláště pokud chcete mít interiér opravdu čistý. Dnešní trh už je naštěstí dostatečně zásoben různými čistícími prostředky na všechny typy materiálů, které se v automobilu mohou vyskytnout, ať už jde o plasty, látku či kůži. Pokud byste ale nemohli nic vhodného najít, chybu neuděláte ani s univerzálními čističi na příslušné materiály, které najdete v každé drogerii.
Vždy si působení těchto prostředků zkontrolujte na nějakém méně viditelném místě. Jakmile máte jistotu, že nedojde k poškození, vrhněte se na pečlivé drhnutí každého kousku interiéru. V případě čističů čalounění a koberců klidně použijte kartáček a prostředek do látky zapracujte - vždy podle instrukcí výrobce. Nezapomínejte na pásy ani na hůře přístupné prostory pod sedačkami nebo na jejich bocích. Pokud to bude nutné, klidně sedačky demontujte. Výsledek tím jen posílíte.
3. Etapa: Profesionální mechanizace
Zápach z cigaret je prevít, a pokud se ho ani usilovným a opakovaným čištěním nezbavite, nezbývá jiná varianta, než svěřit vůz odborníkům. Ti většinou používají speciální průmyslové nástroje jako tepovací vysavače, parní čističe či ozónové čističe a nástavce pro špatně přístupná místa. Také mají v použití těchto nástrojů praxi, takže i když možná některý z těchto nástrojů vlastníte, profesionálové by měli být schopni zajistit vám lepší výsledky za kratší čas, který vy můžete strávit příjemnějšími činnostmi. Zvlášť na jaře se navíc tyto úklidové společnosti předhánějí s akcemi na slevových portálech. Správným načasováním tak můžete ušetřit nemalý peníz.
Celý pokus o zbavení se zápachu v interiéru můžete ještě podpořit pravidelným větráním a pár osvědčenými babskými radami. Tou první je rozmístění prodyšných balíčků s namletou kávou v interiéru vozu. Káva má totiž vlastnost pohlcovat pachy. Další možností je použití jedlé sody jako univerzálního čističe na koberce i jako pohlcovače pachů. Jedlou sodu stačí kartáčkem zapracovat do koberce, nechat alespoň 30 minut působit, a poté vysát. Na plasty a skla můžete použít roztok vody a octa v poměru cca 1 ku 8.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?