Poštovní společnost Deutsche Post DHL Group zřejmě nemá tolik problémů s doručováním zásilek, a tak jí zbývá čas i na návrh vlastních automobilů.
Deutsche Post DHL Group se rozhodla k výrobě vlastního elektromobilu v momentě, kdy jí žádná z větších automobilek nebyla schopna dodat vůz, který by odpovídal jejím představám a potřebám. Deutsche Post totiž hledala automobil, který by neznečišťoval životní prostředí, ale byl by schopen přepravit větší množství zásilek.
Co se parametrů týče, elektrický motor má výkon 48 kW (64 hp) nebo 38 kW (51 hp) a dokáže malou, 1.3 tuny vážící, dodávku rozpohybovat až k rychlosti 120 km/h, kde zasáhne elektronický omezovač. Baterie typu Li-Ion mají kapacitu 20,4 kWh a vůz dokáže na jedno nabití ujet vzdálenost až 80 km. Do této vzdálenosti jsou ale započteny i časté zastávky, které musí doručovací vůz absolvovat. Nákladový prostor má kapacitu 4,3m3 a uveze až 710 kg nákladu.
Malá dodávka svými parametry nadchla mnoho firem, a tak bylo nedávno v Deutsche Post rozhodnuto o navýšení produkce a prodeji části vozů třetím stranám. Do konce roku by tak mělo být vyrobeno až 20.000 kusů a cca polovina poputuje k neustále přibývajícím zájemcům.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.