Poštovní společnost Deutsche Post DHL Group zřejmě nemá tolik problémů s doručováním zásilek, a tak jí zbývá čas i na návrh vlastních automobilů.
Deutsche Post DHL Group se rozhodla k výrobě vlastního elektromobilu v momentě, kdy jí žádná z větších automobilek nebyla schopna dodat vůz, který by odpovídal jejím představám a potřebám. Deutsche Post totiž hledala automobil, který by neznečišťoval životní prostředí, ale byl by schopen přepravit větší množství zásilek.
Co se parametrů týče, elektrický motor má výkon 48 kW (64 hp) nebo 38 kW (51 hp) a dokáže malou, 1.3 tuny vážící, dodávku rozpohybovat až k rychlosti 120 km/h, kde zasáhne elektronický omezovač. Baterie typu Li-Ion mají kapacitu 20,4 kWh a vůz dokáže na jedno nabití ujet vzdálenost až 80 km. Do této vzdálenosti jsou ale započteny i časté zastávky, které musí doručovací vůz absolvovat. Nákladový prostor má kapacitu 4,3m3 a uveze až 710 kg nákladu.
Malá dodávka svými parametry nadchla mnoho firem, a tak bylo nedávno v Deutsche Post rozhodnuto o navýšení produkce a prodeji části vozů třetím stranám. Do konce roku by tak mělo být vyrobeno až 20.000 kusů a cca polovina poputuje k neustále přibývajícím zájemcům.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?