Podle nového videa, které umístila na svůj YouTube kanál automobilka Škoda Auto, bude nová Octavia RS pěkně hravá.
Video je sice dlouhé a první polovina s bílou Octavií prohánějící se na okruhu zřejmě moc lidí nezaujme. Změna však nastává zhruba v čase 6:30, kdy se v záběru objeví modrá Octavia. Její řidič se totiž nebojí zatáhnout ve správný moment za ruční brzdu a uvést tak automobil do efektního smyku.
Na celé věci je nejzajímavější fakt, že na rozdíl od svých koncernových rivalů jako jsou Volkswagen Golf GTI/R či Audi S3, postavených na stejné platformě MQB, má Octavia jako jediná poctivou ruční brzdu. U ostatních ostrých modelů koncernu VW najdeme už jen náhražku v podobně elektronické parkovací brzdy.
Nová Octavia RS tak v sobě spojuje rychlost, hravost a vysokou praktičnost. V benzínovém provedení totiž dostanete výkon 169 kW (230 hp), zrychlení z 0-100 za 6,7 vteřin a udávanou spotřebu 6,5 l/100km. Pokud se rozhodnete pro naftovou verzi, čeká na vás 135 kW (184 hp), zrychlení okolo 7,5 vteřin, spotřeba cca 5 l/100km a možnost připlatit si za pohon 4x4.
Nová Octavia RS se tak snaží nabídnout takové vlastnosti, za které by jí člověk mohl odpustit i tu nezvyklou přední masku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.