Podle nového videa, které umístila na svůj YouTube kanál automobilka Škoda Auto, bude nová Octavia RS pěkně hravá.
Video je sice dlouhé a první polovina s bílou Octavií prohánějící se na okruhu zřejmě moc lidí nezaujme. Změna však nastává zhruba v čase 6:30, kdy se v záběru objeví modrá Octavia. Její řidič se totiž nebojí zatáhnout ve správný moment za ruční brzdu a uvést tak automobil do efektního smyku.
Na celé věci je nejzajímavější fakt, že na rozdíl od svých koncernových rivalů jako jsou Volkswagen Golf GTI/R či Audi S3, postavených na stejné platformě MQB, má Octavia jako jediná poctivou ruční brzdu. U ostatních ostrých modelů koncernu VW najdeme už jen náhražku v podobně elektronické parkovací brzdy.
Nová Octavia RS tak v sobě spojuje rychlost, hravost a vysokou praktičnost. V benzínovém provedení totiž dostanete výkon 169 kW (230 hp), zrychlení z 0-100 za 6,7 vteřin a udávanou spotřebu 6,5 l/100km. Pokud se rozhodnete pro naftovou verzi, čeká na vás 135 kW (184 hp), zrychlení okolo 7,5 vteřin, spotřeba cca 5 l/100km a možnost připlatit si za pohon 4x4.
Nová Octavia RS se tak snaží nabídnout takové vlastnosti, za které by jí člověk mohl odpustit i tu nezvyklou přední masku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?