Podle nového videa, které umístila na svůj YouTube kanál automobilka Škoda Auto, bude nová Octavia RS pěkně hravá.
Video je sice dlouhé a první polovina s bílou Octavií prohánějící se na okruhu zřejmě moc lidí nezaujme. Změna však nastává zhruba v čase 6:30, kdy se v záběru objeví modrá Octavia. Její řidič se totiž nebojí zatáhnout ve správný moment za ruční brzdu a uvést tak automobil do efektního smyku.
Na celé věci je nejzajímavější fakt, že na rozdíl od svých koncernových rivalů jako jsou Volkswagen Golf GTI/R či Audi S3, postavených na stejné platformě MQB, má Octavia jako jediná poctivou ruční brzdu. U ostatních ostrých modelů koncernu VW najdeme už jen náhražku v podobně elektronické parkovací brzdy.
Nová Octavia RS tak v sobě spojuje rychlost, hravost a vysokou praktičnost. V benzínovém provedení totiž dostanete výkon 169 kW (230 hp), zrychlení z 0-100 za 6,7 vteřin a udávanou spotřebu 6,5 l/100km. Pokud se rozhodnete pro naftovou verzi, čeká na vás 135 kW (184 hp), zrychlení okolo 7,5 vteřin, spotřeba cca 5 l/100km a možnost připlatit si za pohon 4x4.
Nová Octavia RS se tak snaží nabídnout takové vlastnosti, za které by jí člověk mohl odpustit i tu nezvyklou přední masku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?