Itálie je rodištěm slavných značek Alfa Romeo a Lamborghini. Není proto divu, že nová posila vozového parku zaujala širokou veřejnost.
Tou je totiž v pořadí druhé Lamborghini Huracán LP 610-4. Do služeb italské policejní jednotky nastoupil teprve před pár dny a účel vozu je více než široký. Kdo by ale čekal, že s ním italští policejní kolegové budou honit silniční piráty, je na omylu.
Ačkoliv pod kapotou vozu pracuje benzinový desetiválec s objemem 5,2 litru, výkonem 449 kW a točivým momentem 560 Nm. Na dálniční honičky se však tohle auto používat nebude. Místo toho se počítá s tím, že bude sloužit jako ultra rychlý přepravník při transportu krve a orgánů pro transplantaci. I z toho důvodu je ve voze speciální chlazený prostor a defibrilátor.
V pořadí druhý Huracán věnovala policii sama automobilka a nechybí mu důležité prvky. V rámci výbavy tak jsou přítomny LED majáky, vysílačka anebo odkládací přihrádka na zbraně. A čistě pro zajímavost, stovku pokoří tenhle stroj za 3,2 sekundy a do deseti sekund bude na tachometru svítit cifra o dalších sto kilometrů vyšší.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?