Mezi motoristy platí jednoduchá rovnice - každý správný chlap má rád auta a k autům neodmyslitelně patří rychlá jízda! Patříte také mezi nadšence? Souhlasíte s tím, že rychlost patří na okruh? A přemýšleli jste někdy nad tím, provětrat tam svůj vůz a okusit místní asfalt? Budete překvapeni, kolik takových možností mostecký autodrom nabízí
FREE AUTODROM AUTO – takto označené řádky kalendáře mosteckého autodromu by vám neměli uniknout. Hlavně v tomto období, kdy ještě zbývá pár týdnů do začátku motoristické sezóny, je příležitostí více než dostatek. Ve vypsaných termínech se lze zúčastnit volných jízd pro veřejnost s vlastními vozy (s teplejším počasím přijde i možnost vlastních motocyklů). I nezkušení jezdci si zde mohou vyzkoušet, jaké jsou limity jejich vozu a zažít pocity závodního jezdce. Vozy musí odpovídat podmínkám technické způsobilosti dle zákona č. 341/2002 Sb. (včetně platné technické kontroly). Výjimku tvoří vozy se sportovním průkazem.
Každý jezdec musí být za jízdy připoután a musí mít nasazenou bezpečnostní přilbu (kterou vám, v případě že ji nemáte, zapůjčí v kanceláři startovní věže). Vše se kontroluje při vjezdu na trať. Každý jezdec musí odevzdat vyplněné a podepsané prohlášení účastníka. Pokud nemá předchozí zkušenosti z jízdy na okruhu, je možné požádat o instruktáž jízdy na okruhu. Do 10. dubna je cena za přibližně 25 minutovou jízdu 700 Kč, od 10. dubna je to pak 1100 Kč. Po zaplacení dostává účastník kupón, který odevzdá při vjezdu na závodní dráhu. Potencionální zájemce je potřeba upozornit na fakt, že na závodní dráze neplatí pojištění z odpovědnosti provozu vozidel („zákonné pojištění“). Stále je tedy potřeba dbát na vlastní bezpečnost a neohrožovat ostatní účastníky volných jízd.
V neposlední řadě je možné v rámci této akce navštívit The Most FUN Arenu, kde se nabízí možnost jízdy na motokárách, čtyřkolkách, buggynách apod. Stačí se jen podívat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.