Mezi motoristy platí jednoduchá rovnice - každý správný chlap má rád auta a k autům neodmyslitelně patří rychlá jízda! Patříte také mezi nadšence? Souhlasíte s tím, že rychlost patří na okruh? A přemýšleli jste někdy nad tím, provětrat tam svůj vůz a okusit místní asfalt? Budete překvapeni, kolik takových možností mostecký autodrom nabízí
FREE AUTODROM AUTO – takto označené řádky kalendáře mosteckého autodromu by vám neměli uniknout. Hlavně v tomto období, kdy ještě zbývá pár týdnů do začátku motoristické sezóny, je příležitostí více než dostatek. Ve vypsaných termínech se lze zúčastnit volných jízd pro veřejnost s vlastními vozy (s teplejším počasím přijde i možnost vlastních motocyklů). I nezkušení jezdci si zde mohou vyzkoušet, jaké jsou limity jejich vozu a zažít pocity závodního jezdce. Vozy musí odpovídat podmínkám technické způsobilosti dle zákona č. 341/2002 Sb. (včetně platné technické kontroly). Výjimku tvoří vozy se sportovním průkazem.
Každý jezdec musí být za jízdy připoután a musí mít nasazenou bezpečnostní přilbu (kterou vám, v případě že ji nemáte, zapůjčí v kanceláři startovní věže). Vše se kontroluje při vjezdu na trať. Každý jezdec musí odevzdat vyplněné a podepsané prohlášení účastníka. Pokud nemá předchozí zkušenosti z jízdy na okruhu, je možné požádat o instruktáž jízdy na okruhu. Do 10. dubna je cena za přibližně 25 minutovou jízdu 700 Kč, od 10. dubna je to pak 1100 Kč. Po zaplacení dostává účastník kupón, který odevzdá při vjezdu na závodní dráhu. Potencionální zájemce je potřeba upozornit na fakt, že na závodní dráze neplatí pojištění z odpovědnosti provozu vozidel („zákonné pojištění“). Stále je tedy potřeba dbát na vlastní bezpečnost a neohrožovat ostatní účastníky volných jízd.
V neposlední řadě je možné v rámci této akce navštívit The Most FUN Arenu, kde se nabízí možnost jízdy na motokárách, čtyřkolkách, buggynách apod. Stačí se jen podívat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?