Top Gear je zpátky! A The Grand Tour má problém

ar6, 6. března 2017, 10:48 Google+

Komentář – První sérii The Grand Tour už máme několik týdnů za sebou. Pokud jste si však mysleli, že si od automobilových pořadů odpočinete, BBC vás vyvede z omylu. Včera večer totiž odstartovala už čtyřiadvacátá série Top Gearu. Bez Chrise Evanse a s Mattem LeBlancem v čele.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BBC se vrací s 24. sérií Top Gearu.

BBC se vrací s 24. sérií Top Gearu. | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Když BBC loni odvysílala první díl Top Gearu bez tria Clarkson, Hammond a May, byl to propadák. Kritika byla všudypřítomná a za velkou část z ní mohl Chris Evans. Zrzavý moderátor převzal vůdčí roli po Jeremy Clarksonovi a možná až moc se mu chtěl vyrovnat. Místo vlastního stylu tak víceméně parodoval svého prostořekého kolegu a celý pořad tím hodně degradoval. Nezachránil to ani Matt LeBlanc, ani Chris Harris nebo Eddie Jordan. Ještě před natáčením čtyřiadvacáté série se však Evans rozhodl tým opustit, čímž si Top Gear opět vysloužil pozornost fanoušků po celém světě. Do role ústředního moderátora byl dosazen Joey z Přátel, které doplnili Chris Harris a Rory Reid.

Že by se mohlo po dvanácti měsících odmlčení opět jednat o plnohodnotnou konkurenci The Grand Tour naznačil už trailer. A první díl tuto skutečnost v podstatě jen potvrdil. Top Gear se zbavil svých slabých článků a nahradil je novými a osvědčenými. Zpátky je tak například celebrita za volantem dostupného auta. Tím „dostupným autem“ je minimálně pro letošní rok Toyota GT86. Zpátky je i slavná trať, po níž se celebrity prohání. V první epizodě je to mimochodem James McAvoy, známý například z aktuálního snímku Rozpolcený. Vedení BBC vsadilo také na nové studio, vyzdobené klasickými supersporty a několika obrazovkami. Nechybí samozřejmě ani aktuálně testované stroje.

Co je ale možná vůbec nejdůležitější, ústřední trojice funguje! Sice zatím ne tak dobře jako parta okolo Clarksona, ale pořád je to oproti loňské situaci obrovský upgrade. Hned první reportáž navíc naznačí, že i v kvalitě záběrů má The Grand Tour konkurenci. Harris totiž v americké Daytoně prohání po okruhu Ferrari FXX K a jde mu opravdu výborně. Ve 4K rozlišení sice jednotlivé záběry nedostanete, zpomalené průjezdy zatáčkami zadními partiemi napřed jsou ale i tak neskutečně efektní. Nosnou částí prvního dílu je pak klasická výzva. Tentokrát moderátoři dostali za úkol koupit ojeté auto s velkým počtem najetých kilometrů a jízdou Kazachstánem ukázat, že je spolehlivé. Výsledek neprozradíme, ale přesně tento styl příspěvků nám v The Grand Tour chybí.

Trochu rozpačitě nicméně působil rozhovor s celebritou. McAvoy totiž oproti dřívějším zvyklostem prozradil jen několik málo zajímavostí o sobě či svém vozovém parku, mluvení totiž většinu času obstarali moderátoři. Tohle by se mělo do budoucna určitě zlepšit, Top Gear tady má totiž zajímavý potenciál. Vzpomeňte na divnou rubriku Celebrity Brain Crash, kde ke Clarksonovi a spol. slavné osobnosti ani nedojdou a vždy jakoby „vtipně“ zemřou. Co se povedlo více byl Harrisův instruktorský kurz, jak řídit GT86. Suma sumárum, jsem rád, že můžeme říct: Top Gear je zpátky! Konečně se nesnaží jen napodobit slavnou éru, ale dělá věci i trochu jinak a po svém. Pokud máte až za hrob rádi původní moderátory, pravděpodobně se vám první díl čtyřiadvacáté série líbit nebude. Jinak byste ale, i přes hodně průměrnou „třiadvacítku“, mohli dát BBC ještě jednu šanci.

Naše hodnocení: 85 %

Vytisknout

Diskuze: Top Gear je zpátky! A The Grand Tour má problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Kodiaq Scout je dokonalou ukázkou absurdity automobilového průmyslu.

Terénnější Kodiaq Scout ukázal svou kabinu. Dřevo je zde v hlavní roli

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud