V Česku dominovaly bílá se šedivou, stříbrná a žlutá zcela propadly Černá byla znakem luxusu, červená sportovního srdce.
Bílý odstín nového vozidla byl v loňském roce již pošesté za sebou celosvětovou jedničkou. Rozhodlo se pro něj 37 procent kupujících. Miláčkem byla u čínských řidičů, kde jí dalo přednost 57 procent novopečených majitelů nového automobilu. Vysoké oblibě se těšila také v ostatních asijských státech (48 %) a Africe (47 %). Naopak nejmenší podíl si získala v Severní Americe (25 %), Evropě (27 %) a Rusku (28 %), byť i zde byla barvou první volby.
Osmnáctiprocentní podíl a současně pomyslnou druhou pozici celosvětově získala barva černá. Nejčastěji se pro ni rozhodli japonští kupující (22 %), v těsném závěsu jsou Severní Amerika (21 %) a Evropa (20 %). Výraznou výjimkou byla Indie. Zde se černá nenosí, což potvrdilo to, že se pro ni rozhodla jen 3 procenta majitelů nových aut. „V Evropě byla ovšem černá barva jedničkou u kategorií osobních automobilů, které si majitelé pořizují i s ohledem na potřebu vyjádření své prestiže. U vozidel střední třídy si ji zvolilo 23, v luxusní kategorii dokonce 35 procent kupujících,“ doplňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
Shodně po 11 procentech majitelů nových aut se rozhodlo pro šedivou či stříbrnou barvu. Celosvětově obliba stříbrné klesá, naopak stále více kupujících se rozhoduje pro barvu šedivou. Mezi jednotlivými regiony panují markantní rozdíly. Šedivá byla hitem v Jižní Koreji, přednost jí dalo 19 procent majitelů nových vozů. Stala se tak druhou nejoblíbenější barvou. V Evropě se pro ni rozhodlo 17 procent a v Severní Americe 16 procent automobilistů. Stříbrná byla se 31 procenty barvou první volby v Indii. Druhou příčku obsadila v Jižní Americe (24 %), Rusku (17 %) a Africe (16 %). Naopak až jako čtvrtou ji volili kupující v Evropě, Severní Americe, Číně a Jižní Koreji.
S výrazným odstupem následují barvy červená, modrá či hnědá (resp. béžová). Přízeň nových majitelů aut si získaly shodně po 6 procentech. Červená je nejpopulárnější v Severní Americe, kde se pro ni rozhodla celá desetina kupujících, naopak se jí vyhýbají Číňané (2 %) a také Afričané (4 %). V Evropě zlákala 6 procent majitelů nových vozů. Zde se naopak 9 procent kupujících rozhodlo pro barvu modrou, podobně jako v Rusku. Modrou ale nemají rádi v Číně, do některého z jejích odstínů byl oděn jen každý stý nový automobil. Jen o procento více příznivců si získala v zemích Jižní Ameriky. Hnědá či béžová barva je nejoblíbenější v Číně či Rusku (8 % nových vozidel), naopak jen 2 procenta kupujících ji zvolilo v Africe či Jižní Americe.
Pro žlutou (respektive zlatou) barvu se globálně rozhodla 3 procenta kupců. Nejraději ji mají v Číně (5 %) a Indii (4 %), na opačném konci se nacházejí Evropa, Japonsko, Jižní Korea a Afrika (po 1 %).
Zelená barva se objevila jen na každém stém novém automobilu. Výjimkou byli Rusové, kde se pro ni rozhodlo 5 procent kupujících, v ostatních částech světa se jednalo o jedno, maximálně dvě (Severní Amerika a Indie) procenta.
Češi měli nejraději bílou a šedou. Jsou však velké rozdíly mezi jednotlivými značkami
V roce 2016 nejčastěji vyjel nový osobní automobil z prodejny v bílé barvě (29,5 %). Druhá příčka patřila barvě šedé (21,1 %) a třetí pak modré (13,6 %). V těsném závěsu pak následovaly černá (12 %) a červená (11,1 %). Hnědá si získala 6,8 % kupujících, zelenožlutá 2,7 %, zelená 1,9 %. Další barvy byly na nových automobilech spíše raritou. Oranžová se vyskytla na 0,7 % vozidel, fialová, stříbrná a žlutá shodně jen na každém tisícím novém vozidle. Oproti evropskému průměru jsou u nás výrazně oblíbenější barvy červená, modrá a zelená, naopak citelně méně se prodává aut černých a stříbrných.
Zajímavé je srovnání popularity barev u nově registrovaných vozidel v roce 2011. Jedničkou byla s 19,4 procenty šedá barva, druhé bílé patřilo o dvě procenta méně. Třetí příčka patřila červené (15,6 %), následovala modrá (12,9 %) a v těsném sledu černá (12,1 %). Překvapivé může být, že před pěti lety bylo každé čtrnácté nově registrované auto stříbrné. Oproti loňsku bylo dvojnásobně více aut v zelené (3,9 %).
Nejvíce bílých se u nás poprvé zaregistrovalo vozidel značky Škoda, Audi, Renault, Peugeot, Citroën, Hyundai, Kia, Volkswagen či Volvo. „Uvedené značky si ve velkém pořizují podnikající subjekty. Bílá barva je ideálním podkladem pro následné provádění polepů firemními nápisy,“ konstatuje Roman Budský. Černá byla symbolem luxusu. Dominovala u nových vozů BMW, Porsche a Mercedes-Benz. Modrou jako jedničku zvolili noví majitelé luxusní značky Rolls Royce. Zelená byla nejoblíbenější u těch, kdo si pořídili novou Ladu či Lamborghini. Šedou měli nejvíce v oblibě kupci nových Fordů a Jaguarů. No a červená? Tu tradičně nejčastěji volili alfisté a majitelé nových Ferrari, nejoblíbenější byla také u nově registrovaných vozů Mazda či Honda.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.