Zima v Česku ještě nekončí a řidiči denně bojují při ranním startování svých miláčků s námrazou. Podívali jsme se proto, jak se s nepříjemnou prací nejlépe vypořádat.
Pro mnohé z nás se stal z ranního škrábání téměř rituál. Pokud totiž nevlastníme garáž a v noci spadne teplota pod nulu, tak se této nepříjemné práci skoro nelze vyhnout. Existuje ale několik alternativ, jak se s námrazou vypořádat.
1) Klasické škrábání
K mechanickému odstranění námrazy lze použít vícero pomůcek. Specializované obchody dnes nabízejí například klasické špachtle. Je ale možné si pořídit špachtli, která je připevněná k rukavici. To je hned škrábání příjemnější, když nezebou ruce. Ti otrlejší z nás zase využívají kreditní karty.
2) Rozmrazovač ve spreji
Stále populárnější je využití chemie. K dostání jsou rozmrazovače na bázi lihu v rozprašovači. Rozmrazovač potom stačí nastříkat na sklo a nechat chvíli působit. Námraza povolí a stane se z ní kašovitá hmota. Ta se dá jednoduše setřít škrabkou nebo i stěračem.
3) Poslouží i karton
Stejně jako se v létě používají různá stínidla, aby se vůz nerozpaloval, tak v zimě lze využít například karton nebo klasické noviny. Na přední sklo je ale potřeba karton přichytit z vnější strany. Třeba pomocí stěračů.
4) Jen ne horkou vodu!
Horká voda samozřejmě v krátkodobém hledisku zamrzlé sklo rozmrazí, ale vyvoláním obrovského teplotního rozdílu může sklo prasknout.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.