Se sílícími mrazy očekávají servisy nápor řidičů, kterým poničí auta kuny nebo myši. Množí se i případy, kdy se hlodavci stěhují za teplem do garáží a přehryžou elektroinstalaci. Mechanici se s těmito problémy setkávají několikrát do měsíce.
Petr Dvořák z Pardubic si koupil nové auto, které parkoval v garáži. Přestala mu svítit světa, a tak zvedl kapotu. Nejdříve našel myší výkaly, pak přehryzané kabely. "Ty kabely byly okousaný hodně. Raději jsme vzali izolačku a preventivně jsme to obalili, aby nedošlo k něčemu horšímu," popisuje spoušť v motoru Petr.
Naštěstí je škoda jen pár stokorun, myši se totiž nedostaly k elektroinstalaci od palubního počítače. "Když jsem mluvil s automechanikem, tak mi říkal, že jsou případy, kdy způsobily škodu až 30 tisíc," říká Petr.
A důvod, proč se hlodavci tak rádi do kabelů zakusují? "Předpokládáme, že ty kabely jsou napuštěný aromatickými látkami, které zvířatům chutnají," vysvětluje ochránce přírody Jiří Rejl.
Odborníci doporučují na kabely speciální spreje, které myši spolehlivě odpudí. V internetových diskuzích pak někteří řidiči radí jako obranu proti hlodavcům například skelnou vatu omotanou kolem vodičů nebo plašiče, které se dají přimontovat na autobaterii. Účinná může být prý také vepřová kůže položená na kolo auta - jednoduše aby odlákala pozornost hlodavců.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.