Se sílícími mrazy očekávají servisy nápor řidičů, kterým poničí auta kuny nebo myši. Množí se i případy, kdy se hlodavci stěhují za teplem do garáží a přehryžou elektroinstalaci. Mechanici se s těmito problémy setkávají několikrát do měsíce.
Petr Dvořák z Pardubic si koupil nové auto, které parkoval v garáži. Přestala mu svítit světa, a tak zvedl kapotu. Nejdříve našel myší výkaly, pak přehryzané kabely. "Ty kabely byly okousaný hodně. Raději jsme vzali izolačku a preventivně jsme to obalili, aby nedošlo k něčemu horšímu," popisuje spoušť v motoru Petr.
Naštěstí je škoda jen pár stokorun, myši se totiž nedostaly k elektroinstalaci od palubního počítače. "Když jsem mluvil s automechanikem, tak mi říkal, že jsou případy, kdy způsobily škodu až 30 tisíc," říká Petr.
A důvod, proč se hlodavci tak rádi do kabelů zakusují? "Předpokládáme, že ty kabely jsou napuštěný aromatickými látkami, které zvířatům chutnají," vysvětluje ochránce přírody Jiří Rejl.
Odborníci doporučují na kabely speciální spreje, které myši spolehlivě odpudí. V internetových diskuzích pak někteří řidiči radí jako obranu proti hlodavcům například skelnou vatu omotanou kolem vodičů nebo plašiče, které se dají přimontovat na autobaterii. Účinná může být prý také vepřová kůže položená na kolo auta - jednoduše aby odlákala pozornost hlodavců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.