Začátek letošního prosince se nese především ve znamení spekulací o ostrých verzích nového Fordu Fiesta. Díky nám už víte, že ostřejší edice ST opravdu přijde, jenže jak to bude s verzí RS?
Původně se nejostřejší provedení Fiesty nemělo v další generaci vůbec dostat na svět. Postupem času se nakonec začaly měnit plány výrobce a podle posledních zpráv se žhavá Fiesta RS dostane za dva roky na světové trhy.
A jak by mohla vlastně ostrá edice vypadat? To se nám snaží nastínit designér X-Tomi Design. Ten vzal klasickou fotografii Fiesty nové generace a přeměnil jí do podoby, jenž nemá daleko k většímu Focusu RS stávající generace. Divoce modrý lak, snížený podvozek, litá kola anebo znáčky RS, přesně takhle by mohla novinka vypadat.
Zatím se ale musíme spokojit s tím, že pod kapotou ostřejší verze ST bude benzinový čtyřválec s výkonem přes 180 koní. Přítomnost čtyřválce je přitom spíše velkým plusem, základnější verze Fiesty totiž přicházejí maximálně s tříválci.
Psali jsme: Ostřejší Ford Fiesta? Ano, opravdu přijde
Psali jsme: Ford uvedl na trh novou Fiestu. Konkurence se orosila na čele
A jelikož je Ford Focus RS opravdu hodně úspěšný, není moc velkým problémem vytvořit něco podobného a přitom menšího. Otázkou pak je, na kolik koní by mohla být tahle verze vyladěna. Konkurence stále sílí a Ford si nemůže dovolit vypustit na trh něco, co by bylo už v okamžiku premiéry pomalejší.
Ve výbavě auta pak v rámci lepších jízdních zážitků najdeme také volič jízdních režimů. Společně s tím dorazí ostřejší tvary karoserie, nižší světlá výška a pořádná sportovní sedadla. To vše ale nepřijde dříve, jak za dva roky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?