Podzimní osvětová kampaň Bezpečně za volantem - péče o zrak 2016 se zaměřením na správný zrak za volantem spatřuje hlavní smysl akce v tom, že včasným odhalením a odborným řešením oční vady lze předejít vážným dopravním nehodám, na kterých má svůj podíl právě špatné vidění. Kampaň odstartovala 26. 9. a bude probíhat až do 14. 10. 2016 každý všední den v jednotlivých krajích ČR.
„Včasná a správná reakce na vzniklou situaci v silničním provozu je zásadním předpokladem pro předcházení vzniku závažných dopravních nehod a nebezpečných kolizních situací na pozemních komunikacích. Proto jakékoliv preventivní opatření či pomoc motoristům ve vztahu k viditelnosti a správnému vidění kvitujeme a podporujeme“, uvádí Tomáš Lerch, ředitel dopravní služby Policie ČR.
Každý, kdo bude mít zájem, si může nechat otestovat svůj zrak na speciálním přístroji visiotestu a sám pozná, jak je na tom ve ztížených viditelných podmínkách nebo zda nemá problém se zrakem. „To, že specialisté vyšetří řidiče, kteří by jinak možná ani na vyšetření zraku sami nešli, a případnou vadu jim pomohou odborně řešit, může v důsledku zachránit lidské životy. Byť by to byl třeba jen jeden zachráněný život, tak i ten rozhodně stojí za to, abychom v naší práci pokračovali“, dodává Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP.
Výsledek testu zjistíte ihnedVyšetření bude realizovat tým odborníků složený z očních lékařů, optometristů a optiků, kteří za pomoci optického visiotestu posoudí kvalitu zraku jednotlivce bez korekce a následně i s ohledem na jeho případnou korekci. Tzn., že pokud člověk používá brýle nebo kontaktní čočky, odborník se testem přesvědčí, zda je takto nastavená korekce vyhovující nebo zda je nutná její úprava či změna.
V případě, že se v testu prokáže, že je korekce nevyhovující nebo že je vůbec potřebná, specialisté doporučí danému jednotlivci návštěvu ordinace optometristy nebo očního lékaře. Ten pak přesně definuje a upraví korekci tak, aby plně vyhovovala požadavkům správného a optimálního vidění jak při řízení motorového vozidla, tak i při jiných činnostech (práce na počítači, sportovní aktivity apod.).
Každý účastník testu navíc obdrží publikaci “Péče o zrak,“ ve které se dozví, kde je možné navštívit správného očního specialistu a také další zajímavé informace například o tom, jak má správně probíhat měření zraku u optometristů v očních optikách nebo ordinacích očních lékařů, na co nesmíme zapomínat při měření zraku, jak předcházet očním onemocněním, jak si poradit při výběru brýlových skel či kontaktních čoček, proč a jak je ohrožován zrak používáním nesprávných brýlí, tzv. hotovek, jaké jsou nejčastější oční vady a skryté oční vady, jak včas rozpoznat strabismus neboli šilhání, jak si poradit při řízení za snížených viditelnostních podmínek, jaké typy brýlových obrub jsou vhodné za volant a mnohé další.
Kampaň organizuje Mezinárodní sdružení optiků ve spolupráci s Dopravní policií ČR a Ministerstvem Dopravy BESIP. Místa screeningu – testu zraku jsou zveřejněna na webových stránkách www.sdruzenioptiku.cz a www.ibesip.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.