Na 75. ženevském autosalonu představil francouzský výrobce přepracované modely Laguna a Vel Satis.
Přední partie Laguny doznaly největších změn. Laguna GT bude uvedena na trh s motorem 2,0 Turbo o výkonu 205 k. Laguna byl prvním vozem na světě, který získal hodnocení pět hvězdiček od Euro NCAP v roce 2001. Nový model je zase se zdůrazněním aktivní a pasivní bezpečnosti o krok napřed.
Vel Satis má nový design přední části, především světlomety a mřížka, nová zadní světla a nárazníky. Snaha o zvýraznění odvážných křivek. Nové modely zahrnují dvě hlavní vylepšení motorů: výkon dvoulitrové jednotky byl zvýšen na 170 k, zatímco motor dCi 2,2 litru přichází s filtrem sazí. Výbava byla v základním provedení obohacena. Zajímavý a prostorný Vel Satis je podobně jako Laguna ještě bezpečnější. Řada Espace byla od začátku roku obohacena o model Dynamique, který se vyznačuje komfortní, tlumenou a sportovní atmosférou interiéru.
Omezená edice Mégane Renault Sport Trophy je mnohem sportovnější verzí modelu Mégane Renault Sport. Vyznačuje se podvozkem se specifickými prvky a nastavením. Tento sportovní podvozek bude k dispozici také jako volitelná výbava pro model Mégane Renault Sport. Srdcem je 3,5litrový 24ventilový motor 330 k V6.
Zmíněný multimediální systém „Carminat Navigation and Communication“ spojuje možnosti navigačního systému nové generace, rádio Cabasse Tronic 4 X 50 W a palubní měnič CD pro 6 disků s MP3 přehrávačem a hands-free ovládáním telefonu Bluetooth.
Renault vyzdvihuje svoji iniciativu v hledání bezpečného vozu. Nejnovější inovací, která vyplývá z této politiky, je opěrka hlavy, kterou je možné přizpůsobit pro používání malými cestujícími. Vyvinutá je pro děti ve věku 3 až 10 let a instalována je do modelů Scénic, Laguna a Espace. Foto: Archiv
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.