Koncem každého roku jsou na pořadu dne různé bilance a pochopitelně i výroční zprávy. Nedávno takovou vydala známá společnost Google, ve které nechybí ani desítka nejvyhledávanějších vozů na území Spojených států amerických. Kdo se dostal do popředí?
Hned na začátek musíme říci, že letošní seznam vyhledávaných vozů je vskutku překvapující. Na desátém místě se umístil Hyundai Tucson, a to zřejmě díky nedávnému uvedení nové generace. Navíc na evropském trhu se automobilka vrátila k označení Tucson a nahradila tím název ix35. Devátá pozice patří menšímu crossoveru Lexus NX a právem, protože luxusní odnož Toyoty nedávno prohlásila, že model NX nestíhá vyrábět a uspokojovat tak vysokou poptávku.
Osmé místo získal středně velký americký pickup Chevrolet Colorado, který řádně zatopil na trhu svým konkurentům. Velmi zajímavé je umístění vozů na sedmém a šestém místě, neboť oba jsou téměř identické. Přesněji, sdílí stejnou platformu a jde o Jeep Renegade a Fiat 500X. Že mají lidé v oblibě crossovery i v USA, dokazuje i pátá příčka, na které lze najít znovuzrozenou Hondu HR-V.
Více informací si Američané hledali také o nedávno odhaleném Chevroletu Camaro, v jehož nabídce na americkém trhu jsou tři motory – 2,0litrový čtyřválec, 3,6litrový šestiválec a 6,2litrový osmiválec, proto získal čtvrtou pozici. Třetí místo patří Toyotě Tacoma, což je přímý konkurent výše zmíněného Chevroletu Colorado. Na druhou pozici se dostal větší „bráška“ Colarada, neboli obrovský pickup Chevrolet Silverado.
První místo překvapí jistě nejenom mě, protože Chevrolet Malibu bych zde opravdu nečekal. Oproti předchozí generaci si prý výrazně polepšil a nedělá tak konečně ostudu značení Malibu. Vyhledávaná desítka také dokazuje, že modely Škoda či Volkswagen zajímají v USA málokoho. Ale na druhou stranu, nebylo by špatné vědět, co hledali nejčastěji Evropané…
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?