Koncem každého roku jsou na pořadu dne různé bilance a pochopitelně i výroční zprávy. Nedávno takovou vydala známá společnost Google, ve které nechybí ani desítka nejvyhledávanějších vozů na území Spojených států amerických. Kdo se dostal do popředí?
Hned na začátek musíme říci, že letošní seznam vyhledávaných vozů je vskutku překvapující. Na desátém místě se umístil Hyundai Tucson, a to zřejmě díky nedávnému uvedení nové generace. Navíc na evropském trhu se automobilka vrátila k označení Tucson a nahradila tím název ix35. Devátá pozice patří menšímu crossoveru Lexus NX a právem, protože luxusní odnož Toyoty nedávno prohlásila, že model NX nestíhá vyrábět a uspokojovat tak vysokou poptávku.
Osmé místo získal středně velký americký pickup Chevrolet Colorado, který řádně zatopil na trhu svým konkurentům. Velmi zajímavé je umístění vozů na sedmém a šestém místě, neboť oba jsou téměř identické. Přesněji, sdílí stejnou platformu a jde o Jeep Renegade a Fiat 500X. Že mají lidé v oblibě crossovery i v USA, dokazuje i pátá příčka, na které lze najít znovuzrozenou Hondu HR-V.
Více informací si Američané hledali také o nedávno odhaleném Chevroletu Camaro, v jehož nabídce na americkém trhu jsou tři motory – 2,0litrový čtyřválec, 3,6litrový šestiválec a 6,2litrový osmiválec, proto získal čtvrtou pozici. Třetí místo patří Toyotě Tacoma, což je přímý konkurent výše zmíněného Chevroletu Colorado. Na druhou pozici se dostal větší „bráška“ Colarada, neboli obrovský pickup Chevrolet Silverado.
První místo překvapí jistě nejenom mě, protože Chevrolet Malibu bych zde opravdu nečekal. Oproti předchozí generaci si prý výrazně polepšil a nedělá tak konečně ostudu značení Malibu. Vyhledávaná desítka také dokazuje, že modely Škoda či Volkswagen zajímají v USA málokoho. Ale na druhou stranu, nebylo by špatné vědět, co hledali nejčastěji Evropané…
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.