Některá německá média uvádí, že nedávno představené ostré BMW M2 Coupé se přestane vyrábět už v roce 2020. Co za tímto rozhodnutím stojí?
Důvěryhodný zdroj z automobilky prozradil, že provedení M2 má být vyřazeno z produkce v roce 2020. To znamená, že výroba bude probíhat v průběhu až pěti let v továrně v Lipsku, kde BMW také sestavuje řadu 1, dále pak dvojku jako Coupé a Convertible, dvojku Active Tourer a duo i3 a i8.
Nástupce populární a výrobně omezené 1M by se mohl výrobit v počtu až jedenáct tisíc kusů. Pokud bychom si to spočítali na každý rok, znamená to 2200 kusů vyrobených v jednom kalendářním roce. Zatím ani není jasné, zda se verze M2 Coupé dočká i otevřeného provedení, ale je dost pravděpodobné, že už za rok ji spatříme na trhu.
Ostatně, sourozenec M2, slabší BMW M235i, je taktéž nabízeno se zatahovací střechou, takže plnohodnotná verze M by jí mohla dostat taky. A proč se vlastně produkce omezí jen na pět let? Důvodem je právě zmíněné množství, které hodlá BMW vyrobit. Chce zachovat alespoň kousek "ekluzivity" a nevyrábět M2 v počtu, v jakém se vyrábí například české Octavie.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?