21. října oslavili fanoušci filmové triologie Návrat do budoucnosti den, do něhož se hlavní hrdinové druhého pokračování tohoto filmu „vrátili“. Jako přenosové zařízení jim sloužil stříbrný DeLorean DMC-12, který si tak vydobyl statut kultovního stroje.
Studenti Stanfordovy univerzity se možná právě i díky zmiňovanému výročí rozhodli prezentovat svou vlastní „vizi Návratu do budoucnosti“. V rámci výzkumného programu totiž jeden stříbrný DeLorean přestavěli na autonomní driftovací stroj!
Auto dostalo jméno MARTY (zkratka pro Multiple Actuator Research Test bed for Yaw control) a spolu se studenty univerzity na něm spolupracovala také společnost Renovo Motors. Díky ní bylo možné do auta zabudovat nejnovější platformu Renova pro elektrické supersporty.
Už z toho je patrné, že klasický spalovací motor DeLoreanu je ten tam a na jeho místo nastoupil elektromotor. Řízení se dočkalo posilovače, čímž by měla výrazně klesnou nedotáčivost. Po shlédnutí přiloženého videa by se s trochou nadsázky dalo říct, že z původního amerického kupé zůstala jen stříbrná karosérie.
I tak je ale fascinující sledovat auto, v němž sedí dva lidé, ale ani jeden ho neřídí, a ono přesto opisuje stále stejnou kružnici. Dalším cílem tvůrců MARTYho je naladit jej tak, aby mohl driftovat vedle jiného auta, jak je běžné na soutěžích v této disciplíně. A mimochodem - vedle autonomního driftování je vůz schopen i autonomní jízdy…
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?