21. října oslavili fanoušci filmové triologie Návrat do budoucnosti den, do něhož se hlavní hrdinové druhého pokračování tohoto filmu „vrátili“. Jako přenosové zařízení jim sloužil stříbrný DeLorean DMC-12, který si tak vydobyl statut kultovního stroje.
Studenti Stanfordovy univerzity se možná právě i díky zmiňovanému výročí rozhodli prezentovat svou vlastní „vizi Návratu do budoucnosti“. V rámci výzkumného programu totiž jeden stříbrný DeLorean přestavěli na autonomní driftovací stroj!
Auto dostalo jméno MARTY (zkratka pro Multiple Actuator Research Test bed for Yaw control) a spolu se studenty univerzity na něm spolupracovala také společnost Renovo Motors. Díky ní bylo možné do auta zabudovat nejnovější platformu Renova pro elektrické supersporty.
Už z toho je patrné, že klasický spalovací motor DeLoreanu je ten tam a na jeho místo nastoupil elektromotor. Řízení se dočkalo posilovače, čímž by měla výrazně klesnou nedotáčivost. Po shlédnutí přiloženého videa by se s trochou nadsázky dalo říct, že z původního amerického kupé zůstala jen stříbrná karosérie.
I tak je ale fascinující sledovat auto, v němž sedí dva lidé, ale ani jeden ho neřídí, a ono přesto opisuje stále stejnou kružnici. Dalším cílem tvůrců MARTYho je naladit jej tak, aby mohl driftovat vedle jiného auta, jak je běžné na soutěžích v této disciplíně. A mimochodem - vedle autonomního driftování je vůz schopen i autonomní jízdy…
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.