Psal se rok druhý květen 1975, kdy bavorská automobilka BMW zahájila výrobu nové série s označením 3. Těžko říci, zda tvůrci samotní vůbec čekali tak nebývalý úspěch této série.
Dá se říci, že nebýt „trojkové“ řady BMW nedostala by se tato bavorská automobilky nikdy tam, kde je nyní. Vždyť více než 40% všech prodaných vozů s emblémem BMW na kapotě tvoří vozy řady 3 a přiostřená M3 je dokonce světově nejlépe prodávaným sportovním vozem.
Od svého vzniku v roce 1975 řada 3 ušla opravdu dlouho cestu. Její základní koncepce ale zůstává stále stejná – náhon zadních kol, motor v předu.
A právě řada 3 dnes přinesla BMW důvod k oslavám. Po 40 letech výroby totiž dnes sjel z montážní mnichovské linky kus s výrobním číslem 10 000 000.
Jedná se o model 320d LCI s dvoulitrovým čtyřválcem TwinPower Turbo s výkonem 190 koňských sil.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?