Psal se rok druhý květen 1975, kdy bavorská automobilka BMW zahájila výrobu nové série s označením 3. Těžko říci, zda tvůrci samotní vůbec čekali tak nebývalý úspěch této série.
Dá se říci, že nebýt „trojkové“ řady BMW nedostala by se tato bavorská automobilky nikdy tam, kde je nyní. Vždyť více než 40% všech prodaných vozů s emblémem BMW na kapotě tvoří vozy řady 3 a přiostřená M3 je dokonce světově nejlépe prodávaným sportovním vozem.
Od svého vzniku v roce 1975 řada 3 ušla opravdu dlouho cestu. Její základní koncepce ale zůstává stále stejná – náhon zadních kol, motor v předu.
A právě řada 3 dnes přinesla BMW důvod k oslavám. Po 40 letech výroby totiž dnes sjel z montážní mnichovské linky kus s výrobním číslem 10 000 000.
Jedná se o model 320d LCI s dvoulitrovým čtyřválcem TwinPower Turbo s výkonem 190 koňských sil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.