Cena povinného ručení bude pokračovat v rostoucím trendu. Stejně jako letos tak i příští rok dojde ke zvyšování. Proč tomu tak je?
Nový občanský zákoník přináší spolu s dalšími změnami i změnu v posuzování kompenzací škod hrazených z odpovědnostních typů pojištění. Výrazně se navýší náhrady za újmu na zdraví a další. Všechna tyto fakta se tedy logicky promítnou v cenách povinných ručení.
Však pojišťovny nejsou ničím jiným, než společnostmi, které chtějí vydělávat, pokud mají více vyplácet, musí také více vybrat. Jednoduchá logická úvaha, která bohužel odpovídá i realitě.
Malou výhodou českého trhu je velká konkurence. V rámci konkurenčních bojů, bude zdražování velmi pozvolné. Proto se klidně může stát, že při letmém pohledu na ceny letošní, a ceny, které budeme platit za povinné ručení příští rok, budou dosti podobné.
Kromě vyšších kompenzací za újmu na zdraví cenu povinného ručení ovlivňují i větší příspěvky do fondu zábrany škod. Nyní pojišťovny platí 3% z celkové částky povinného ručení. Navíc za hodinu práce (zásahu) hasičů platí pojišťovny 5600 korun.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.