Cena povinného ručení bude pokračovat v rostoucím trendu. Stejně jako letos tak i příští rok dojde ke zvyšování. Proč tomu tak je?
Nový občanský zákoník přináší spolu s dalšími změnami i změnu v posuzování kompenzací škod hrazených z odpovědnostních typů pojištění. Výrazně se navýší náhrady za újmu na zdraví a další. Všechna tyto fakta se tedy logicky promítnou v cenách povinných ručení.
Však pojišťovny nejsou ničím jiným, než společnostmi, které chtějí vydělávat, pokud mají více vyplácet, musí také více vybrat. Jednoduchá logická úvaha, která bohužel odpovídá i realitě.
Malou výhodou českého trhu je velká konkurence. V rámci konkurenčních bojů, bude zdražování velmi pozvolné. Proto se klidně může stát, že při letmém pohledu na ceny letošní, a ceny, které budeme platit za povinné ručení příští rok, budou dosti podobné.
Kromě vyšších kompenzací za újmu na zdraví cenu povinného ručení ovlivňují i větší příspěvky do fondu zábrany škod. Nyní pojišťovny platí 3% z celkové částky povinného ručení. Navíc za hodinu práce (zásahu) hasičů platí pojišťovny 5600 korun.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?