Zvyšování prodejů a nástup nových „levných“ modelů u prémiových značek je z dlouhodobého pohledu začátek zkázy jejich image.
Image prémiových automobilek se řítí do řad mainstreamových automobilek. V ohrožení je reputace konkrétně dvou automobilek a to BMW a Mercedes. První zmiňovaná vsází své image všanc s modelem řady 2 Gran Tourer, konkrétně v jeho sedmimístné verzi.
Mercedesu by mohl image pošramotit připravovaný pick-up. Navzdory tomu, že má být luxusní, s odpovídající cenou a kdo ví čím, svůj základ si vezme od „obyčejné“ Navary. Podobné praktiky už samozřejmě známe. Jedním z ukázkových příkladů je třeba Audi, které pod kapotami menších modelů má stejné motory, jako třeba Škoda Fabia, či Octavia.
Jenže Audi pod křídly koncernu VW si takové jednání může dovolit. Zaprvé mu to přináší veliké úspory a za druhé se stále drží v rámci možností v kolejích prémiového segmentu. Přesto je nutné vnímat celou situaci globálně. Mainstreamové automobilky podbízejí zákazníkům prémie své „lepší modely“ a prémiové značky se snaží lovit u méně majetných zákazníků. Začíná se tak pomalu smazávat výrazné odlišení prémiových a neprémiových automobilek a pokud to tak půjde dál, brzy Audi, BMW či Mercedes ztratí punc a image prémiové značky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?