Takhle by vypadala „sociální“ výbava nové Audi A4. Inu, představivosti se meze nekladou.
Kdo by neznal Fabii ve výbavě Junior. Nejosekanější výbava, která měla v základu jen volant, řadící páku, sedačky a čtyři plechová kola. Jasný cíl: co nejnižší cena. Jak by v podobné výbavě vypadala Audi A4 můžete vidět na přiloženém obrázku, jehož autorem je X-Tomi z Maďarska.
Všechna ta moderní výbava, jako LED světlomety, vnitřní osvětlení pomocí 30 LED diod, Wi-fi hotspot, 12,3 palcový displej, kožená sedadla, adaptivní tempomat a další desítky položek, všechny by byly pryč. Jen volant, nemetalická barva, 16“ plechová kola, látková sedadla a pod kapotou, třeba taková 1,2 TSI s výkonem 66 kW a pětistupňovou převodovkou.
Aby byla naše fiktivní výbava kompletní, musíme jí ocenit. Za verzi A4 limuzína s výbavou Junior a motorem 1,2 TSI 66kW, by jsme si mohli říct, třeba 499 990,-?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?