Pokračujeme v seriálu technických pojmů, kde se tentokrát zaměříme na pojem "Čidlo klepání"...
Piezokeramický snímač s malou směrovou citlivostí, umístěný v bloku zážehového motoru a měřící jeho hluk, vyvolávaný průběhem spalování. Signalizuje vznik detonačního spalování, charakterizovaného prudkým růstem tlaku, které při delším působení může poškodit motor. Čidlo je spojeno s elektronickou řídicí jednotkou motoru, která omezí předstih zážehu a zabrání vzniku klepání. Použití více čidel klepání, např. u každého válce, umožňuje selektivní regulaci zapalování každého válce podle jeho okamžitých provozních podmínek. Motor s čidlem klepání může spalovat i palivo nižšího oktanového čísla, jemuž se trvale přizpůsobí předstih zážehu, poněkud se ovšem sníží výkon. K fotografii: Průřez čidlem klepání: 1 - seismická hmota, 2 - těleso čidla, 3 - piezokeramika, 4 - kontakty, 5 - elektrická přípojka.
- AUTO forum -
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?