Povrch naší planety už je německá automobilce Audi málo a proto má mnohem vyšší cíle. Chce se dostat na povrch měsíce!
Internetový gigant je jednou z největších firem na světě a pod svými křídly má mnoho divizí které za zabývají vývojem nových internetových vyhledávačů, nového softwaru, hardwaru a dalších mnoha věcí, který by snad mohly v budoucnu ulehčit lidem život. Nedávno tato americká společnost vyhlásila tak zvanou Lunar X Prize. Jedná se o soutěž, ve které zvítězí ten tým, který dokáže na měsíc vyslat bezpilotní sondu, které na povrchu měsíce urazí vzdálenost 500 metrů a dokáže odeslat na Zem fotografie a videa ve vysokém rozlišení.
Jedním z týmů, který se pokouší takovou sondu na měsíc dostat je německý Part-Time Scientist. Tento tým nyní získal velice silného partnera – automobilku Audi. Ta je připravena týmu pomoci jak finančně tak hlavně svým „know-how“ z oblasti lehkých konstrukcí, elektroniky a robotiky. Mnichovské studio Audi pro koncepční design navíc pracuje na nové podobě měsíčního vozidla, které ponese označení „Audi lunar quattro“, aby byly zajištěny ideální podmínky pro lehkou konstrukci.
Sonda bude samozřejmě poháněna elektrickou energií. Nastavitelný solární panel zachytí sluneční světlo a získanou energii ukládá do lithium-iontového akumulátoru, který napájí čtyři elektromotory uložené v nábojích kol. Na přídi vozidla jsou umístěny dvě stereoskopické kamery a jedna vědecká kamera pro výzkum materiálů. Teoretická nejvyšší rychlost činí 3,6 km/h – na nerovném povrchu Měsíce jsou však mnohem důležitější terénní vlastnosti a schopnost bezpečné orientace.
Přistávací modul s měsíčním vozidlem Audi lunar quattro má odstartovat do vesmíru na palubě nosné rakety do roku 2017 a cestou k Měsíci překoná více než 380 000 kilometrů. Cesta bude trvat přibližně pět dní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?