Povrch naší planety už je německá automobilce Audi málo a proto má mnohem vyšší cíle. Chce se dostat na povrch měsíce!
Internetový gigant je jednou z největších firem na světě a pod svými křídly má mnoho divizí které za zabývají vývojem nových internetových vyhledávačů, nového softwaru, hardwaru a dalších mnoha věcí, který by snad mohly v budoucnu ulehčit lidem život. Nedávno tato americká společnost vyhlásila tak zvanou Lunar X Prize. Jedná se o soutěž, ve které zvítězí ten tým, který dokáže na měsíc vyslat bezpilotní sondu, které na povrchu měsíce urazí vzdálenost 500 metrů a dokáže odeslat na Zem fotografie a videa ve vysokém rozlišení.
Jedním z týmů, který se pokouší takovou sondu na měsíc dostat je německý Part-Time Scientist. Tento tým nyní získal velice silného partnera – automobilku Audi. Ta je připravena týmu pomoci jak finančně tak hlavně svým „know-how“ z oblasti lehkých konstrukcí, elektroniky a robotiky. Mnichovské studio Audi pro koncepční design navíc pracuje na nové podobě měsíčního vozidla, které ponese označení „Audi lunar quattro“, aby byly zajištěny ideální podmínky pro lehkou konstrukci.
Sonda bude samozřejmě poháněna elektrickou energií. Nastavitelný solární panel zachytí sluneční světlo a získanou energii ukládá do lithium-iontového akumulátoru, který napájí čtyři elektromotory uložené v nábojích kol. Na přídi vozidla jsou umístěny dvě stereoskopické kamery a jedna vědecká kamera pro výzkum materiálů. Teoretická nejvyšší rychlost činí 3,6 km/h – na nerovném povrchu Měsíce jsou však mnohem důležitější terénní vlastnosti a schopnost bezpečné orientace.
Přistávací modul s měsíčním vozidlem Audi lunar quattro má odstartovat do vesmíru na palubě nosné rakety do roku 2017 a cestou k Měsíci překoná více než 380 000 kilometrů. Cesta bude trvat přibližně pět dní.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?