Povrch naší planety už je německá automobilce Audi málo a proto má mnohem vyšší cíle. Chce se dostat na povrch měsíce!
Internetový gigant je jednou z největších firem na světě a pod svými křídly má mnoho divizí které za zabývají vývojem nových internetových vyhledávačů, nového softwaru, hardwaru a dalších mnoha věcí, který by snad mohly v budoucnu ulehčit lidem život. Nedávno tato americká společnost vyhlásila tak zvanou Lunar X Prize. Jedná se o soutěž, ve které zvítězí ten tým, který dokáže na měsíc vyslat bezpilotní sondu, které na povrchu měsíce urazí vzdálenost 500 metrů a dokáže odeslat na Zem fotografie a videa ve vysokém rozlišení.
Jedním z týmů, který se pokouší takovou sondu na měsíc dostat je německý Part-Time Scientist. Tento tým nyní získal velice silného partnera – automobilku Audi. Ta je připravena týmu pomoci jak finančně tak hlavně svým „know-how“ z oblasti lehkých konstrukcí, elektroniky a robotiky. Mnichovské studio Audi pro koncepční design navíc pracuje na nové podobě měsíčního vozidla, které ponese označení „Audi lunar quattro“, aby byly zajištěny ideální podmínky pro lehkou konstrukci.
Sonda bude samozřejmě poháněna elektrickou energií. Nastavitelný solární panel zachytí sluneční světlo a získanou energii ukládá do lithium-iontového akumulátoru, který napájí čtyři elektromotory uložené v nábojích kol. Na přídi vozidla jsou umístěny dvě stereoskopické kamery a jedna vědecká kamera pro výzkum materiálů. Teoretická nejvyšší rychlost činí 3,6 km/h – na nerovném povrchu Měsíce jsou však mnohem důležitější terénní vlastnosti a schopnost bezpečné orientace.
Přistávací modul s měsíčním vozidlem Audi lunar quattro má odstartovat do vesmíru na palubě nosné rakety do roku 2017 a cestou k Měsíci překoná více než 380 000 kilometrů. Cesta bude trvat přibližně pět dní.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?