Japonská automobilka představí na na 38. tokijském autosalonu užitkových vozů celou řadu automobilů této kategorie, ale i dvě zajímavé novinky.
Caravan Box in Box Je postaven na bázi nového konceptu, který přidává k tradiční pohyblivosti a schopnosti přepravy zboží navíc zajímavý vzhled. Proto u něj také lidé ocení – kromě vynikající kapacity úložného prostoru, všestrannosti, dobrých jízdních vlastností a dalších základních atributů – i originální a líbivý design. Pro svou praktičnost a univerzálnost se zcela jistě stane velmi populárním v oblasti oděvního průmyslu, ale i v dalších odvětvích. Pozoruhodným detailem Caravanu Box in Box je možnost vytažení výstavních vitrín ze zadních a bočních posuvných dveří. V těchto boxech pak může uživatel rovnou vystavit své zboží na jakémkoli parkovacím místě, přímo před zraky svých zákazníků a použít jej jako praktický obchod na kolech.
Tiida Enchante Přední sedadlo může být vysunuto směrem ven z vozu a motorem zvedáno či spouštěno prostřednictvím bezdrátového ovladače. Zdravotně postiženým se tak usnadňuje přesun z invalidního vozíku dovnitř vozidla. Sedadlo je vybaveno pohodlnými loketními opěrkami a ve voze je možné jej elektricky posouvat vpřed i vzad. Tlačítka pro ovládání pohybu jsou umístěna po obou stranách sedáku, aby jím mohla manipulovat doprovázející osoba i samotný pasažér. Tiida navíc disponuje velmi kvalitním interiérem s až puntičkářským smyslem pro detail. Rozměrná sedadla s oddělenými místy pasažérů nabízejí pohodlnou přepravu jak starším osobám, tak lidem s různým postižením. Další exponáty LV Společnosti skupiny Nissan používají termín lifecare vehicle (LV) pro vozy, které jsou speciálně navrženy pro pomoc tělesně postiženým osobám se specifickými potřebami pro každodenní pohyb. Řada Nissan LV je rozdělena do tří skupin podle různých nároků handicapovaných uživatelů. Vedle výše popsané Tiidy Enchante budou na autosalonu vystaveny ještě následující modely: • Řada Enchante se snadným přístupem: Tiida Latio, March, Cube, Elgrand, Presage a Moco • Osobní řada Chair Cab pro najíždění a vyjíždění do a z vozu na invalidním vozíku: Cube a Caravan • Řada Driving Helper pro snadné ovládání řidičem s postižením dolních končetin: Fairlady Z Každá řada bude vystavena v odděleném prostoru, aby mohli zájemci snadno a rychle vyhledat vozy, které je zajímají. Navíc bude kolem nich vybudován bezbariérový přístup pro usnadnění pohybu.
Další vystavené užitkové vozy: Clipper Truck Clipper Van AD Van Vanette Truck Vanette Van Caravan Caravan Silkroad Civilian Super Limousine Atlas Atlas CNG Zdroj a foto: Nissan CR
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?