Německý Maybach se svými luxusními modely 57 a 62 nebyl moc úspěšný. Jeho reputaci se však snažila napravit společnost Xenatec, která do světa vypustila osm kusů "extra" verzí.
Onou exkluzivitou máme na mysli dvoudvéřové kupé Maybach 57S Cruisiero. Jeden exemplář je nyní na prodej v Rusku a konkrétní kus je z roku 2001 a na tachometru má 11 486 km. V současné době se díky vysoké originalitě prodává za 55 milionů rublů, což je asi 19,2 milionu korun.
V kabině se kromě úbytku dvojice dveří nezměnilo vůbec nic. Ve výbavě nechybí audiosystém se sluchátky pro pasažéry vzadu, minibar mezi zadními sedačkami, dva telefony, skládací stolečky nebo prosklenou střechu. Dokonce i ukazatele rychlosti zůstali ve stropě, to aby zadní cestující věděli, kolik právě jedou.
Pod kapotou se opět ukrývá šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 612 koní a s točivým momentem 1 000 Nm. S ním se kupé Maybach rozjede z 0 na 100 km/h za pět sekund a zastaví se až na rychlosti 275 km/h. Kromě vzhledu se tak stále jedná o Maybach 57, o který je nutné se často a kvalitně starat, jinak není jisté, zda se vám po čase "nerozsype".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.