Německý Maybach se svými luxusními modely 57 a 62 nebyl moc úspěšný. Jeho reputaci se však snažila napravit společnost Xenatec, která do světa vypustila osm kusů "extra" verzí.
Onou exkluzivitou máme na mysli dvoudvéřové kupé Maybach 57S Cruisiero. Jeden exemplář je nyní na prodej v Rusku a konkrétní kus je z roku 2001 a na tachometru má 11 486 km. V současné době se díky vysoké originalitě prodává za 55 milionů rublů, což je asi 19,2 milionu korun.
V kabině se kromě úbytku dvojice dveří nezměnilo vůbec nic. Ve výbavě nechybí audiosystém se sluchátky pro pasažéry vzadu, minibar mezi zadními sedačkami, dva telefony, skládací stolečky nebo prosklenou střechu. Dokonce i ukazatele rychlosti zůstali ve stropě, to aby zadní cestující věděli, kolik právě jedou.
Pod kapotou se opět ukrývá šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 612 koní a s točivým momentem 1 000 Nm. S ním se kupé Maybach rozjede z 0 na 100 km/h za pět sekund a zastaví se až na rychlosti 275 km/h. Kromě vzhledu se tak stále jedná o Maybach 57, o který je nutné se často a kvalitně starat, jinak není jisté, zda se vám po čase "nerozsype".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?