Německý Maybach se svými luxusními modely 57 a 62 nebyl moc úspěšný. Jeho reputaci se však snažila napravit společnost Xenatec, která do světa vypustila osm kusů "extra" verzí.
Onou exkluzivitou máme na mysli dvoudvéřové kupé Maybach 57S Cruisiero. Jeden exemplář je nyní na prodej v Rusku a konkrétní kus je z roku 2001 a na tachometru má 11 486 km. V současné době se díky vysoké originalitě prodává za 55 milionů rublů, což je asi 19,2 milionu korun.
V kabině se kromě úbytku dvojice dveří nezměnilo vůbec nic. Ve výbavě nechybí audiosystém se sluchátky pro pasažéry vzadu, minibar mezi zadními sedačkami, dva telefony, skládací stolečky nebo prosklenou střechu. Dokonce i ukazatele rychlosti zůstali ve stropě, to aby zadní cestující věděli, kolik právě jedou.
Pod kapotou se opět ukrývá šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 612 koní a s točivým momentem 1 000 Nm. S ním se kupé Maybach rozjede z 0 na 100 km/h za pět sekund a zastaví se až na rychlosti 275 km/h. Kromě vzhledu se tak stále jedná o Maybach 57, o který je nutné se často a kvalitně starat, jinak není jisté, zda se vám po čase "nerozsype".
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?