Současná doba velí rozvoji vozů kategorie SUV a Crossover, naproti tomu stále méně se setkáváme s novými generacemi klasických MPV.
To je do jisté míry problém, který dopadl na japonskou Mazdu. Ta už neregistruje takový zájem o MPV Mazda 5 a tak jej japonská automobilka hodlá ještě letos přestat vyrábět. Horší je i to, že nástupce velké pětky se neplánuje, její místo nahradí současná modelová řada CX-5, která je však crossoverem.
Kdo je příznivcem tohoto vozu a po velkém rodinném MPV pokukuje, měl by si rychle pospíšit. Již brzo se zastaví její výroba a pod kapotou i tak nenajdeme novou technologií motorů zvanou SkyActiv. Kromě zástupce CX-5 je v modelové nabídce i větší Mazda CX-7 a prý se plánuje i třetí model. O něm zatím nejsou známi bližší informace, ale velikostí se zařadí mezi CX-5 a CX-7.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.