Současná doba velí rozvoji vozů kategorie SUV a Crossover, naproti tomu stále méně se setkáváme s novými generacemi klasických MPV.
To je do jisté míry problém, který dopadl na japonskou Mazdu. Ta už neregistruje takový zájem o MPV Mazda 5 a tak jej japonská automobilka hodlá ještě letos přestat vyrábět. Horší je i to, že nástupce velké pětky se neplánuje, její místo nahradí současná modelová řada CX-5, která je však crossoverem.
Kdo je příznivcem tohoto vozu a po velkém rodinném MPV pokukuje, měl by si rychle pospíšit. Již brzo se zastaví její výroba a pod kapotou i tak nenajdeme novou technologií motorů zvanou SkyActiv. Kromě zástupce CX-5 je v modelové nabídce i větší Mazda CX-7 a prý se plánuje i třetí model. O něm zatím nejsou známi bližší informace, ale velikostí se zařadí mezi CX-5 a CX-7.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?