Mercedes má velké plány s novou vlajkovou lodí Maybach, ale jak se včera ukázalo, v úvahu nepřipadá ostrá verze AMG.
Zatímco Mercedes-Maybach S-Class bude nabízen s celou řadou motorů, vývojový ředitel Dr Hermann-Josef Storp řekl pro motoristický časopis Car Magazine, že bychom rozhodně neměli očekávat, že se pod jeho kapotou objeví twin-turbo 5,5-litrový osmiválec a nebo 6.0-litrový motor V12, s výkonem 630 koní a s 1000 Nm točivého momentu.
I když je to pro někoho trošku zarážející, nová informace do jisté míry dává velký smysl, protože provedení Maybach je zaměřeno hlavně na luxus a pohodlí posádky. Verze AMG jsou naopak především o vysokém výkonu a honbě za rychlým zrychlením.
Storp rovněž zamítl, že bychom se snad dočkali opět variant Maybach 57 a 62. Předešlá generace neměla moc dobrý úspěch a takovéto označení může poškodit image nového modelu. Proto se nový Maybach vydá svou vlastní cestou, která doufejme bude úspěšná.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?