Mercedes má velké plány s novou vlajkovou lodí Maybach, ale jak se včera ukázalo, v úvahu nepřipadá ostrá verze AMG.
Zatímco Mercedes-Maybach S-Class bude nabízen s celou řadou motorů, vývojový ředitel Dr Hermann-Josef Storp řekl pro motoristický časopis Car Magazine, že bychom rozhodně neměli očekávat, že se pod jeho kapotou objeví twin-turbo 5,5-litrový osmiválec a nebo 6.0-litrový motor V12, s výkonem 630 koní a s 1000 Nm točivého momentu.
I když je to pro někoho trošku zarážející, nová informace do jisté míry dává velký smysl, protože provedení Maybach je zaměřeno hlavně na luxus a pohodlí posádky. Verze AMG jsou naopak především o vysokém výkonu a honbě za rychlým zrychlením.
Storp rovněž zamítl, že bychom se snad dočkali opět variant Maybach 57 a 62. Předešlá generace neměla moc dobrý úspěch a takovéto označení může poškodit image nového modelu. Proto se nový Maybach vydá svou vlastní cestou, která doufejme bude úspěšná.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?