Každým rokem se zveřejňuje hodnocení nebezpečnosti silnic v rámci programu EuroRAP (European Road Assessment Programme) a to nyní ukázalo, jak je to se silnicemi u nás v České republice.
Výzkum prokázal, že úplně nejhůře s bezpečnostní na silnicích je to v Pardubickém kraji. Dokonce je tam i nejnebezpečnější cesta, silnice I. třídy č. 43 mezi obcemi Svitavi a Štíty. Nejvíc nebezpečných míst je nejen v kraji Pardubickém, ale i v Moravskoslezském, Zlínském a Libereckém. Bohužel ani severní část Středočeského kraje na tom není o moc lépe. Silnice I/9 mezi Mělníkem a Českou Lípou je doslova terčem na nehody. Co se týče opačného konce pořadí, nejlpíl na tom je Olomoucký, Jihomoravský, Karlovarský kraj a Vysočina.
Silnice v Pardubickém kraji „dlouhodobě patří k nejrizikovějším”, říká Karel Kocián ze společnosti AF-Cityplan. Tato společnost má na starosti vypracování map, ukazujících na nebezpečné cesty. Nebezpečnost silnic se přitom v ČR moc nezmění, „to lze brát jako důkaz toho, že v rámci problematiky bezpečnosti silničního provozu nejsou na nejrizikovějších úsecích realizovány žádné hmatatelné změny,” říká dále Kocián. „Program EuroRAP je v České republice prozatím stále omezen na tvorbu rizikových map". Sleduje se na padesát parametrů, mimo jiné povrch silnice, stromy u silnice, překážky a rozhledové poměry".
Na mapách jsou vyznačeny úseky o průměrné délce okolo 20 km s průměrnou nehodovostí, ve které jsou započítány jen nehody s vážným zraněním či úmrtím. Na mapě je celkově zobrazeno 6 500 km dálnic, rychlostních silnic a silnic první třídy. Zveřejněné mapy nehodovosti přitom zohledňují data sesbíraná za poslední tři roky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.