Dacie se již nechce situovat do pozice levné značky, co vyrábí jen obyčejná auta. Začalo to Dusterem a pokračovat to asi bude sportovním Sanderem RS.
Dnes jsme vám přinesli hned několik šokujících zpráv. O tom, že facelift Porsche 911 přinese nevídané změny, nebo o nové Volvo XC90, či konečně pořádném Jaguaru F-Type jako završení těchto zpráv, přinášíme informaci o smělém plánu Rumunské Dacie. Zahájení výroby sportovního Sandera, v to nevěřil snad nikdo. Teď se vítr obrací a napomohl tomu sám Patrice Ratti z Renault Sport Technologies, který prozradil, že se aktuálně vyvíjí sportovní model, který vychází z Dacie Sandero.
Ještě zadržte a nejásejte. Dost možná se „Sandero RS“ na náš trh nedostane. Prodej bude jistý asi jen v Rusku, popřípadě v Brazílii. A co se týče výkonů, to asi také nebude kdo ví jaká sláva. Čekáme, že se Dacie vydá velmi podobnou cestou jako Lada, která je mimochodem silným konkurentem Dacie. To znamená, že Sandero RS bude obdobou Lady Kaliny Sport. Motor bude údajně naprosto nový. Nad ruhou stranu nebude až tak silný. To vlastně ani není potřeba, když Sandero neváží ani tolik, co Renault Clio.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?