Dacie se již nechce situovat do pozice levné značky, co vyrábí jen obyčejná auta. Začalo to Dusterem a pokračovat to asi bude sportovním Sanderem RS.
Dnes jsme vám přinesli hned několik šokujících zpráv. O tom, že facelift Porsche 911 přinese nevídané změny, nebo o nové Volvo XC90, či konečně pořádném Jaguaru F-Type jako završení těchto zpráv, přinášíme informaci o smělém plánu Rumunské Dacie. Zahájení výroby sportovního Sandera, v to nevěřil snad nikdo. Teď se vítr obrací a napomohl tomu sám Patrice Ratti z Renault Sport Technologies, který prozradil, že se aktuálně vyvíjí sportovní model, který vychází z Dacie Sandero.
Ještě zadržte a nejásejte. Dost možná se „Sandero RS“ na náš trh nedostane. Prodej bude jistý asi jen v Rusku, popřípadě v Brazílii. A co se týče výkonů, to asi také nebude kdo ví jaká sláva. Čekáme, že se Dacie vydá velmi podobnou cestou jako Lada, která je mimochodem silným konkurentem Dacie. To znamená, že Sandero RS bude obdobou Lady Kaliny Sport. Motor bude údajně naprosto nový. Nad ruhou stranu nebude až tak silný. To vlastně ani není potřeba, když Sandero neváží ani tolik, co Renault Clio.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.