Dacie se již nechce situovat do pozice levné značky, co vyrábí jen obyčejná auta. Začalo to Dusterem a pokračovat to asi bude sportovním Sanderem RS.
Dnes jsme vám přinesli hned několik šokujících zpráv. O tom, že facelift Porsche 911 přinese nevídané změny, nebo o nové Volvo XC90, či konečně pořádném Jaguaru F-Type jako završení těchto zpráv, přinášíme informaci o smělém plánu Rumunské Dacie. Zahájení výroby sportovního Sandera, v to nevěřil snad nikdo. Teď se vítr obrací a napomohl tomu sám Patrice Ratti z Renault Sport Technologies, který prozradil, že se aktuálně vyvíjí sportovní model, který vychází z Dacie Sandero.
Ještě zadržte a nejásejte. Dost možná se „Sandero RS“ na náš trh nedostane. Prodej bude jistý asi jen v Rusku, popřípadě v Brazílii. A co se týče výkonů, to asi také nebude kdo ví jaká sláva. Čekáme, že se Dacie vydá velmi podobnou cestou jako Lada, která je mimochodem silným konkurentem Dacie. To znamená, že Sandero RS bude obdobou Lady Kaliny Sport. Motor bude údajně naprosto nový. Nad ruhou stranu nebude až tak silný. To vlastně ani není potřeba, když Sandero neváží ani tolik, co Renault Clio.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?