V letošním roce značka představila již osm nových nebo přepracovaných vozů. Do roku 2018 pak chce Škoda zvýšit své prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.
„Na IAA ukážeme sílu naší značky – jak novinkami v podobě hatchbacku Rapid Spaceback a SUV Yeti, důkladně přepracovaného do dvou designových variant, tak i celou naší omlazenou a rozšířenou modelovou paletou," říká předseda představenstva Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Pokračujeme v naší růstové ofenzívě i v době, kdy jsou podmínky na trhu složité. V příštích letech pozici značky Škoda, coby významného hráče na světových automobilových trzích, dále posílíme."
Škoda Rapid Spaceback: Nová třída mezi kompaktními hatchbacky
S modelem Škoda Rapid Spaceback rozšiřuje automobilka svou nabídku v silném segmentu kompaktních vozů. „Škoda Rapid Spaceback je první hatchback značky Škoda v nižší střední třídě a tedy i dalším milníkem v historii značky," říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva Škoda Auto za oblast technického vývoje. „Poprvé jsme nyní zastoupeni v nejsilnějším segmentu evropského automobilového trhu."
Nový Rapid Spaceback spojuje dynamický a svěží design s tradičními hodnotami vozů Škoda. Od konkurence se odlišuje po stránce vzhledu i funkčnosti. Škoda Rapid Spaceback zaujme aplikací nového designového jazyka značky ve spojení s výrazně osobitým charakterem. Na přání může Rapid Spaceback nabídnout řadu možností individualizace, mimo jiné velkou panoramatickou prosklenou střechu a páté dveře s prodlouženým sklem. Interiér působí vysloveně svěžím a mladistvým dojmem: s modelem Rapid Spaceback přichází nové tříramenné volanty, potahové látky a dekorační lišty.
Nabídkou prostoru stanovuje nová Škoda Rapid Spaceback nová měřítka mezi kompaktními hatchbacky. Cestující si mohou užívat největšího místa před koleny a nad hlavou vzadu v této třídě. Špičkový je také zavazadlový prostor s objemem 415 až 1 380 litrů. Škoda Rapid Spaceback je promyšlený kompaktní vůz s řadou „Simply Clever" řešení. Jedním z mnoha chytrých prvků je mezipodlaha, která umožňuje rozdělit zavazadlový prostor do dvou horizontálních úrovní. Nechybí ani škrabka na led ve víčku palivové nádrže. Kromě toho je v interiéru i zavazadlovém prostoru spousta držáků, sítí a háčků.
Paleta motorů zahrnuje čtyři benzinové a dvě naftové jednotky. V nabídce modelové řady Rapid se objeví také varianta GreenLine s emisemi CO
2 jen 99 g/km. Pokud jde o ochranu posádky, přesvědčí Rapid Spaceback rozsáhlým paketem prvků aktivní i pasivní bezpečnosti.
Důkladně přepracovaná Škoda Yeti – nyní ve dvou designových variantách
Představením přepracované verze na IAA dává Škoda Auto modelové řadě Yeti nový impuls. Oblíbené kompaktní SUV bude nyní poprvé k dispozici ve dvou variantách. Zatímco model označený Yeti byl navržen v rytmu velkoměsta, Yeti Outdoor je laděný na dobrodružnou notu. Po rozsáhlém přepracování dostaly obě varianty modelu Yeti zcela novou podobu přední a zadní části. „Městský" Yeti má navíc nárazníky, boční ochranné lišty nebo prahy dveří lakované v barvě karoserie, zatímco varianta Outdoor je má černé.
V obou variantách zaujme Škoda Yeti širokými možnostmi individualizace. Na výběr je pro obě varianty sedm motorů; pohon předních, nebo všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace; ručně řazené převodovky nebo dvouspojková ústrojí DSG. K tomu má vůz i nová kola z lehké slitiny a nové prvky designu interiéru, jako jsou tříramenné volanty, nové potahové látky nebo dekorační prvky. Nechybí ani technické novinky: jako vůbec první vůz značky Škoda může být Yeti vybaven parkovací kamerou.
„Škoda Yeti si vede skvěle nejen v autosalonech, ale také na silnici i v terénu," říká Werner Eichhorn, člen představenstva Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu. „Ve své inovované podobě je nyní Škoda Yeti ještě atraktivnější a univerzálnější. Takto chceme dále posilovat naši dobrou pozici na trhu."
Největší modelová ofenzíva v historii automobilky úspěšně odstartovala
Nová Škoda Rapid Spaceback a modernizovaná Škoda Yeti jsou nejnovější příspěvky největší modelové ofenzívy v téměř 118leté historii automobilky. Ta je jedním z pilířů Růstové strategie Škoda, jejímž cílem je zvýšit do roku 2018 celkové prodeje značky na minimálně 1,5 milionu vozů.
Za tímto účelem automobilka v příštích letech představí v průměru každých šest měsíců jeden nový nebo přepracovaný vůz. Ve svých plánech počítá Škoda Auto také s posilováním na růstových trzích Číny a Ruska. Vedle mezinárodních růstových trhů