Paul Walker usedl na místo Nissanu Skyline za volant dnes již legendárního LFA
Přestože výroba supersportovního vozu Lexus LFA skončila, sem tam o něm ještě jistě zaslechneme ty či oné zvěsti. Není nikoho, kdo by o 500kusové sérii vozu, vyráběné mezi lety 2010 a 2012 nečetl. Světový unikát. Není proč pochybovat.
Za 7,5 milionů korun bez daně získalo celkem 40 evropských zákazníků 4,8litrový desetiválcový agregát, dávající 560 koní při 8 600 ot./min. a točivý moment 480 N.m při 6 800 ot./min. O dlouho známých technických parametrech však článek nebude.
Japoncům se zdálo, že se o již skončeném projektu málo napsalo a vyposlechlo. Zřejmě proto se událo testování, trvající bezmála 30 tisíc mil (přes 48 tisíc kilometrů), které mělo zdůraznit kvality supersportovního vozu s úžasným šasi, kterému ruce zručných japonských montérů vdechly život.
Jedním ze šťastlivců, kteří usedli za volant LFA, byl herec Paul Walker, známý jako Brian O'Conner. Rozporuplná postava známé filmové série Fast & Furious dostala příležitost, povodit po Willow Springs zářivě žlutý kus. Stalo se tak v posledních kilometrech testovacího maratonu, který zvládli oba velmi dobře.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?