Ford C-MAX byl ve studii spolehlivosti automobilů vydávané organizací DEKRA vyhlášen „Autem roku“. Tato prestižní německá studie zároveň označila C-MAX za nejspolehlivější hatchback a Focus za nejspolehlivější kompaktní vůz.
Za poslední tři roky byly vozy Ford ve výroční studii DEKRA oceněny již dvanáctkrát. Studie vychází z 15 milionů technických kontrol automobilů, uskutečněných během dvou let.
„Vozy Ford se podrobují extrémně náročnému testování, proto se vyznačují vysokou úrovní spolehlivosti i při tom nejtvrdším zacházení,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „DEKRA je velmi respektovaná organizace a my jsme velmi hrdí na ocenění, kterého se nám v její zprávě dostalo.“
Ford C-MAX dosáhl indexu spolehlivosti DEKRA Fault Index (DFI) 97,7 a byl tak jmenován „Autem roku“ společně s modelem BMW Z4, který si připsal stejný výsledek. Třetí skončil Mercedes-Benz třídy E. Ford Focus zvítězil ve své kategorii s hodnotou DFI 97,3.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.