Ford C-MAX byl ve studii spolehlivosti automobilů vydávané organizací DEKRA vyhlášen „Autem roku“. Tato prestižní německá studie zároveň označila C-MAX za nejspolehlivější hatchback a Focus za nejspolehlivější kompaktní vůz.
Za poslední tři roky byly vozy Ford ve výroční studii DEKRA oceněny již dvanáctkrát. Studie vychází z 15 milionů technických kontrol automobilů, uskutečněných během dvou let.
„Vozy Ford se podrobují extrémně náročnému testování, proto se vyznačují vysokou úrovní spolehlivosti i při tom nejtvrdším zacházení,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „DEKRA je velmi respektovaná organizace a my jsme velmi hrdí na ocenění, kterého se nám v její zprávě dostalo.“
Ford C-MAX dosáhl indexu spolehlivosti DEKRA Fault Index (DFI) 97,7 a byl tak jmenován „Autem roku“ společně s modelem BMW Z4, který si připsal stejný výsledek. Třetí skončil Mercedes-Benz třídy E. Ford Focus zvítězil ve své kategorii s hodnotou DFI 97,3.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?