Do čínské patentové kanceláře dorazila paleta snímků zachycujících Lamborghini Urus. Svět se však pře, jde o náznak budoucí výroby, nebo o pouhou ochranu konceptu před kopiemi?
Koncepty obvykle do složek patentových úřadů nemíří. Držení celosvětových patentů či průmyslových vzorů není úplně levné a důležitá je zejména ochrana finálního kusu.
Právě proto překvapilo, když se na čínském patentovém úřadě objevily snímky Lamborghini Urus. Když se něco takového stane, znamená to prakticky jistou brzkou výrobu. Tentokrát je však něco trochu podezřelého - tvary patentovaného vozu jsou totiž shodné s tím, jak vypadal koncept. To je nezvyklé, jen minimum konceptů projde do sériové výroby beze změn.
Ukazuje se tedy pravděpodobnější, že si automobilka nechala opravdu patentovat koncept. Je možné, že se jím chce prezentovat i nadále, mimo jiné i v Číně, a proto žádá ochranu. Anebo je to úplně jinak. Zákulisní zdroje nicméně prozatím uvádějí, že konečnou zelenou Urus ještě nedostal.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?