Do čínské patentové kanceláře dorazila paleta snímků zachycujících Lamborghini Urus. Svět se však pře, jde o náznak budoucí výroby, nebo o pouhou ochranu konceptu před kopiemi?
Koncepty obvykle do složek patentových úřadů nemíří. Držení celosvětových patentů či průmyslových vzorů není úplně levné a důležitá je zejména ochrana finálního kusu.
Právě proto překvapilo, když se na čínském patentovém úřadě objevily snímky Lamborghini Urus. Když se něco takového stane, znamená to prakticky jistou brzkou výrobu. Tentokrát je však něco trochu podezřelého - tvary patentovaného vozu jsou totiž shodné s tím, jak vypadal koncept. To je nezvyklé, jen minimum konceptů projde do sériové výroby beze změn.
Ukazuje se tedy pravděpodobnější, že si automobilka nechala opravdu patentovat koncept. Je možné, že se jím chce prezentovat i nadále, mimo jiné i v Číně, a proto žádá ochranu. Anebo je to úplně jinak. Zákulisní zdroje nicméně prozatím uvádějí, že konečnou zelenou Urus ještě nedostal.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?