Do čínské patentové kanceláře dorazila paleta snímků zachycujících Lamborghini Urus. Svět se však pře, jde o náznak budoucí výroby, nebo o pouhou ochranu konceptu před kopiemi?
Koncepty obvykle do složek patentových úřadů nemíří. Držení celosvětových patentů či průmyslových vzorů není úplně levné a důležitá je zejména ochrana finálního kusu.
Právě proto překvapilo, když se na čínském patentovém úřadě objevily snímky Lamborghini Urus. Když se něco takového stane, znamená to prakticky jistou brzkou výrobu. Tentokrát je však něco trochu podezřelého - tvary patentovaného vozu jsou totiž shodné s tím, jak vypadal koncept. To je nezvyklé, jen minimum konceptů projde do sériové výroby beze změn.
Ukazuje se tedy pravděpodobnější, že si automobilka nechala opravdu patentovat koncept. Je možné, že se jím chce prezentovat i nadále, mimo jiné i v Číně, a proto žádá ochranu. Anebo je to úplně jinak. Zákulisní zdroje nicméně prozatím uvádějí, že konečnou zelenou Urus ještě nedostal.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?