Japonský superšport Lexus LFA končí svoju púť. Limit 500 kusov, ktorý bol sľúbený výrobcom sa naplnil, výrobca uzatvára výrobu.
Asi najznámejší japonský luxusný superšport Lexus LFA končí so sériovou výrobou. Výrobná linka tohto modelu sa zastavila, keďže kvóta 500 vozidiel LFA bola pred pár dňami naplnená.
Lexus začal so sériovou výrobou modelu LFA v roku 2010 v japonskom Aichi. Očakávaný roadster, ktorý predpovedali koncepčné modely tak nakoniec do výroby nikdy nepríde. O jazdu plnú zážitkov sa vždy postaral desaťvalcový benzínový motor s objemom 4,8 litra, ktorý ponúka maximálny výkon 412 kW/560 k pri 8 700 ot./min. LFA zrýchlil na stovku len za 3,7 sekundy.
Do výroby prišla aj verzia LFA Nürburgring Edition s posilneným výkonom na 420 kW/571 k a ďalšími úpravami. Posledný vyrobený kus bol práve zo série Nürburgring Edition.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?