Výrobnú linku vo francúzskom meste Poissy dnes opustil už 200 000 Citroen DS3, ktorého výroba prebieha od roku 2010, pri tejto príležitosti sa s vami podelíme o zopár zaujímavých zaujímavostí.
O rastúci trend predaja malého štýlového Citroenu sa čoskoro postará model DS3 Cabrio, ktorý bude svojimi tvarmi ešte príťažlivejší ako trojdverový hatchback.
Citroen DS3, ktorý dnes opustil továreň s poradovým číslom 200 000, bol vyrobený vo verzii SportChic a je určený pre zákazníkov v Španielsku. Pod jeho kapotou sa ukrýva preplňovaný benzínový štvorvalec 1,6 THP s maximálnym výkonom 155 konských síl.
Pri tomto sympatickom jubileu uvedieme zopár zaujímavostí. Citroen DS3 sa 2/3 podieľa na výrobe modelovej rady DS, jedna tretina zákazníkov si objednáva najluxusnejšiu verziu modelu Jeho predaj práve prebieha v Európe, Rusku, Argentíne, Brazílii a v Číne. Citroen DS3 získal už dvakrát titul majstra sveta v rally WRC v rokoch 2011 a 2012.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?