Máte vašeho miláčka připraveného na mráz a sněžení? Pokusíme se vám poradit, na co nezapomenout.
1) Přezujte na zimní pneumatiky Pokud jste tak ještě neučinili, co nejdříve to napravte. Zimní obutí je totiž povinné od 1. listopadu. Tomu, kdo jej nemá, hrozí kromě zvýšeného rizika nezvládnutí řízení na kluzké, nebo namrzlé vozovce, pokuta ve výši 2000 korun! 2) Na zimní pneumatiky si pořiďte vhodné sněhové řetězy
Jestli plánujete výjezd na hory, nebo do míst, kde může být v zimě souvislá vrstva sněhu na vozovce, určitě nepodceňte přípravu. Řetězy Vás mohou mnohdy zachránit před zapadnutím. Jejich nasazení si však ještě před výjezdem natrénujte.
3) Zkontrolujte olejovou náplň Její dostatečné množství a viskozita jsou pro správný chod motoru a bezproblémové starty velice důležité. 4) Do pravé zimy vjíždějte se zimní naftou
Na benzinových pumpách ji seženete od 16. 11. Klasická nafta totiž může při nízkých teplotách namrzat a ucpat tím palivový filtr. Pokud máte benzinový motor, tankujete stále to samé – toto palivo funguje až do minus 40°C. 5) Do nádržky ostřikovačů nalijte nemrznoucí směs
Tato kapalina nejen odstraňuje nečistoty, ale díky tomu, že je na bázi lihu, zabraňuje zamrzání trysek a přimrzání stěračů. 6) Kupte si dostatečně dimenzované startovací kabely
Obzvlášť u starších, nebo méně používaných automobilů se stává, že se vybíjí baterie. Proto je dobré mít po ruce kabely, které umožní nastartovat motor přes jiné auto. 7) Nakupte vhodnou autochemii V zimním období je lepší počítat se vším. Mějte tedy po ruce rozmrazovač skel, odstraňovač námrazy, dostatek nemrznoucí směsi do ostřikovačů a pro jistotu i startovací sprej, který zajistí spolehlivé startování auta za studena. Hodit se může i rozmarazovač zámků, ten ale mějte raději připravený doma, aby vám pak „nezamrzl“ za dveřmi auta. 8) Namažte těsnění Pokud mrzne, může se stát, že vám gumové těsnění přimrzne k rámu dveří, a ty se pak dají otevřít jen velice obtížně. Mimo to také hrozí poničení tohoto těsnění. Proto je před zimou raději uvšech dveří namažte. 9) Do kufru patří malá „zimní výbava“ Minimálně by to měla být lopatka, škrabka, rukavice, startovací kabely, sněhové řetězy. 10) Také v zimě čas od času pusťte klimatizaci Majitelé modernějších aut s automatickou klimatizací toto řešit nemusí, klimatizace to dělá za ně. Pokud máte ale klimatizaci manuální, alespoň dvakrát do měsíce ji pusťte, aby se promazal její kompresor.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.