Máte vašeho miláčka připraveného na mráz a sněžení? Pokusíme se vám poradit, na co nezapomenout.
1) Přezujte na zimní pneumatiky Pokud jste tak ještě neučinili, co nejdříve to napravte. Zimní obutí je totiž povinné od 1. listopadu. Tomu, kdo jej nemá, hrozí kromě zvýšeného rizika nezvládnutí řízení na kluzké, nebo namrzlé vozovce, pokuta ve výši 2000 korun! 2) Na zimní pneumatiky si pořiďte vhodné sněhové řetězy
Jestli plánujete výjezd na hory, nebo do míst, kde může být v zimě souvislá vrstva sněhu na vozovce, určitě nepodceňte přípravu. Řetězy Vás mohou mnohdy zachránit před zapadnutím. Jejich nasazení si však ještě před výjezdem natrénujte.
3) Zkontrolujte olejovou náplň Její dostatečné množství a viskozita jsou pro správný chod motoru a bezproblémové starty velice důležité. 4) Do pravé zimy vjíždějte se zimní naftou
Na benzinových pumpách ji seženete od 16. 11. Klasická nafta totiž může při nízkých teplotách namrzat a ucpat tím palivový filtr. Pokud máte benzinový motor, tankujete stále to samé – toto palivo funguje až do minus 40°C. 5) Do nádržky ostřikovačů nalijte nemrznoucí směs
Tato kapalina nejen odstraňuje nečistoty, ale díky tomu, že je na bázi lihu, zabraňuje zamrzání trysek a přimrzání stěračů. 6) Kupte si dostatečně dimenzované startovací kabely
Obzvlášť u starších, nebo méně používaných automobilů se stává, že se vybíjí baterie. Proto je dobré mít po ruce kabely, které umožní nastartovat motor přes jiné auto. 7) Nakupte vhodnou autochemii V zimním období je lepší počítat se vším. Mějte tedy po ruce rozmrazovač skel, odstraňovač námrazy, dostatek nemrznoucí směsi do ostřikovačů a pro jistotu i startovací sprej, který zajistí spolehlivé startování auta za studena. Hodit se může i rozmarazovač zámků, ten ale mějte raději připravený doma, aby vám pak „nezamrzl“ za dveřmi auta. 8) Namažte těsnění Pokud mrzne, může se stát, že vám gumové těsnění přimrzne k rámu dveří, a ty se pak dají otevřít jen velice obtížně. Mimo to také hrozí poničení tohoto těsnění. Proto je před zimou raději uvšech dveří namažte. 9) Do kufru patří malá „zimní výbava“ Minimálně by to měla být lopatka, škrabka, rukavice, startovací kabely, sněhové řetězy. 10) Také v zimě čas od času pusťte klimatizaci Majitelé modernějších aut s automatickou klimatizací toto řešit nemusí, klimatizace to dělá za ně. Pokud máte ale klimatizaci manuální, alespoň dvakrát do měsíce ji pusťte, aby se promazal její kompresor.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?