Ačkoliv bavorská automobilka takový model prozatím nepotvrdila, tak je pravděpodobné, že do řady ekologických modelů s označením „i“ modelů přibude také čtyřdveřový sedan.
Dříve představené koncepty hatchbacku i3 a sportovního kupé i8 již byly spatřeny při testování a jejich příchod na trh je tak vlastně stoprocentní.
Dokud automobilka nepřijde s konkrétními informacemi, nebo nepředstaví studii na některém z autosalónů, tak lze o vzhledu vozu pouze spekulovat. Španělský designer Feliciano Ruy-Díaz, pocházející z Valencie, využil svých schopností a dovedl své myšlenky do hmatatelné (viditelné) podoby. Svůj výtvor nazval BMW i-FD.
Mladý designer řekl, že inspiraci pro vzhled vozu čerpal z práce španělského architekta Santiago Calatravy, vzhledu středověkého řeckého brnění a také linií těla bílého žraloka. Jeho cílem bylo vytvořit unikátní, sportovně vypadající sedan, který v sobě skloubí sílu, dynamiku a eleganci.
Co se Díazovi podařilo kombinací těchto prvků vytvořit, můžete vidět na přiložených skicách.
Designer dále prohlásil, že jako pohonné ústrojí pro svůj koncept, by využil stejné techniky, jako BMW navrhlo pro kupé i8. Pod kapotou vozu (resp. v kufru, protože spalovací motor je uložen nad zadní nápravou) by se tak objevil přeplňovaný tříválec 1,5 litru s výkonem 164 kW a 300 Nm. Ten je kombinován s elektromotorem umístěným na přední nápravě disponujícím maximálním výkonem 96 kW a 250 Nm.
Na to, zda BMW opravdu uvede „íčkový“ sedan a do jaké míry se jeho vzhled bude blížit konceptu i-FD si však budeme muset ještě počkat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.