Honda Civic má nejméně toxický interiér, nejhorší je Mitsubishi Outlander

Civic
Civic, foto: Honda
Marek Litzman 20. února 2012 12:29
Sdílej:

Při konstrukci vozů se používají různorodé chemické látky tak, aby byly zabezpečeny veškeré požadavky kladené na moderní vozy počínaje komfortem, konče odolností proti požáru.

Interiéry automobilů jsou malým prostorem, který je však kompletně obložen plastovými hmotami. V nich jsou užity mnohé materiály, z nichž některé mohou uvolňovat toxické výpary. Stvořit plast vhodný do auta není rozhodně snadné, mimo estetických a komfortních požadavků musí splnit mnohé zatěžkávací zkoušky odolnosti. V létě se na přímém slunci rozžhavuje interiér do velmi vysokých teplot, oproti tomu v zimě mohou plasty ve voze promrznout i na -40 stupňů, jak jsme letos viděli. A ani v jednom z těchto extrémů se nesmí pokřivit, prasknout či jinak se deformovat. Musí také plnit bezpečnostní kritéria, zejména nesmí hořet.

Právě kvůli požárům se do plastů přidávají takzvané zpomalovače hoření, které brání hoření plastu. Potíž je, že mnohé z nich jsou toxické. Americká společnost HealthyStuff.org se zaměřila na bromové zpomalovače hoření, které jsou za relativně nebezpečné pokládány. Testována dále byla přítomnost těžkých kovů, zejména rtuti a olova, a chlóru v několika částech vozu.

Nejlépe si v celém testu vedla nová Honda Civic. Tento vůz byl hodnocen nejnižšími body - 0,46. Vůz je prakticky prost těžkých kovů a poměrně málo je užito také bromových zpomalovačů hoření. Výborně se umístily také vozy Toyota Prius, Honda CR-Z, Nissan Cube, Acury RDX a ZDX, Audi S5, mikrovozy Smart či Toyota Venza. Všechny mají příznivé skóre do 0,8 bodů.

Na druhé straně žebříčku s nejhorším skóre stojí tři vozy. Nejhoršího skóre 3,17 bodů dosáhly vozy Mitsubishi Outlander Sport a Chrysler 200 SC.  Jen o pár setin lepší je Kia Soul.

Kompletní výsledky jsou k dispozici zde (v angličtině). Nejprodávanější vozy na tuzemském trhu bohužel testovány nebyly, neboť se v USA obvykle neprodávají.

 

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?