Nejmenší model Chevroletu, Spark, dostal sadu baterií a elektromotor. Jak si vede?
Elektřinou poháněný Chevrolet se ukázal v Indii. Těžko říci, zda jde o pravý trh pro ekologické automobily, každopádně lze očekávat, že pokud se tento vůz dostane do sériové výroby, Evropu nemine.
Útroby maličkého vozu skrývají čtvrt tuny těžkou baterii typu Li-Ion, které je pro dostatečnou bezpečnost chlazena vodou. Její nabití z klasické zásuvky trvá 8 hodin, vydrží však živit motor na trase 130 km. To je na město dostatečná hodnota.
O pohon se stará elektromotor o výkonu 60 koní. Převodovka je, jako ve většině elektromobilů, jednostupňová, a dále posílá výkon na přední kola.
Elektrická soustava je odvozena z Chevroletu Volt, který se blíží do sériové výroby. Proto by výroba elektrického diblíka neměla být ničím nereálným. Prozatím však jde jen o zkoušku trhu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?