Nejmenší model Chevroletu, Spark, dostal sadu baterií a elektromotor. Jak si vede?
Elektřinou poháněný Chevrolet se ukázal v Indii. Těžko říci, zda jde o pravý trh pro ekologické automobily, každopádně lze očekávat, že pokud se tento vůz dostane do sériové výroby, Evropu nemine.
Útroby maličkého vozu skrývají čtvrt tuny těžkou baterii typu Li-Ion, které je pro dostatečnou bezpečnost chlazena vodou. Její nabití z klasické zásuvky trvá 8 hodin, vydrží však živit motor na trase 130 km. To je na město dostatečná hodnota.
O pohon se stará elektromotor o výkonu 60 koní. Převodovka je, jako ve většině elektromobilů, jednostupňová, a dále posílá výkon na přední kola.
Elektrická soustava je odvozena z Chevroletu Volt, který se blíží do sériové výroby. Proto by výroba elektrického diblíka neměla být ničím nereálným. Prozatím však jde jen o zkoušku trhu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.