Nejmenší model Chevroletu, Spark, dostal sadu baterií a elektromotor. Jak si vede?
Elektřinou poháněný Chevrolet se ukázal v Indii. Těžko říci, zda jde o pravý trh pro ekologické automobily, každopádně lze očekávat, že pokud se tento vůz dostane do sériové výroby, Evropu nemine.
Útroby maličkého vozu skrývají čtvrt tuny těžkou baterii typu Li-Ion, které je pro dostatečnou bezpečnost chlazena vodou. Její nabití z klasické zásuvky trvá 8 hodin, vydrží však živit motor na trase 130 km. To je na město dostatečná hodnota.
O pohon se stará elektromotor o výkonu 60 koní. Převodovka je, jako ve většině elektromobilů, jednostupňová, a dále posílá výkon na přední kola.
Elektrická soustava je odvozena z Chevroletu Volt, který se blíží do sériové výroby. Proto by výroba elektrického diblíka neměla být ničím nereálným. Prozatím však jde jen o zkoušku trhu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.