Nejmenší model Chevroletu, Spark, dostal sadu baterií a elektromotor. Jak si vede?
Elektřinou poháněný Chevrolet se ukázal v Indii. Těžko říci, zda jde o pravý trh pro ekologické automobily, každopádně lze očekávat, že pokud se tento vůz dostane do sériové výroby, Evropu nemine.
Útroby maličkého vozu skrývají čtvrt tuny těžkou baterii typu Li-Ion, které je pro dostatečnou bezpečnost chlazena vodou. Její nabití z klasické zásuvky trvá 8 hodin, vydrží však živit motor na trase 130 km. To je na město dostatečná hodnota.
O pohon se stará elektromotor o výkonu 60 koní. Převodovka je, jako ve většině elektromobilů, jednostupňová, a dále posílá výkon na přední kola.
Elektrická soustava je odvozena z Chevroletu Volt, který se blíží do sériové výroby. Proto by výroba elektrického diblíka neměla být ničím nereálným. Prozatím však jde jen o zkoušku trhu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?