Dacia představila na zakázku postavenou verzi vozu Duster - označenou "NO LIMIT." Vůz byl postaven kvůli účasti v závodě "Pikes Peak International Hill Climb", což je mezinárodní závod do vrchu, který se koná každoročně v Coloradu, letos tento závod připadá na 26. června.
Automobilka vůz popsala jako "extrémně silný" a není se čemu divit. Pod kapotou totiž najdeme šestiválec o objemu 3,8-litru, který si Dacia vypůjčila z Nissanu GT-R. Agregát je upravený na maximální výkon 838 koní. O přenos této síly se postará nová šestistupňová převodovka Sadev. Exteriér vozu zaujme masivním křídlem a rozšířenými blatníky. V karosérii vozu byla použita řada prvků ze skelných vláken. Vůz bude soutěžit v neomezené třídě, ve které nejsou žádné limity omezující výkon, váhu, pláště nebo řazení. Za jeho volant usedne trojnásobný vítěz Andros Jean-Philippe Dayraut. "Závod do vrchu v Pikes Peak Hill je jediným místem na světě, kde dostanete příležitost mít pod kontrolou takovéto monstra, se kterými projíždíte smykem zatáčky, přesahujíce rychlost 200 km/h, na povrchu který je mixem asfaltu a hlíny. Nevím o žádném jiném odvětví motorsportu, kde vozy tohoto typu jsou povoleny." řekl Dayraut. Momentální rekord 20 km trati je 10min 1.42sec.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?