Dacia představila na zakázku postavenou verzi vozu Duster - označenou "NO LIMIT." Vůz byl postaven kvůli účasti v závodě "Pikes Peak International Hill Climb", což je mezinárodní závod do vrchu, který se koná každoročně v Coloradu, letos tento závod připadá na 26. června.
Automobilka vůz popsala jako "extrémně silný" a není se čemu divit. Pod kapotou totiž najdeme šestiválec o objemu 3,8-litru, který si Dacia vypůjčila z Nissanu GT-R. Agregát je upravený na maximální výkon 838 koní. O přenos této síly se postará nová šestistupňová převodovka Sadev. Exteriér vozu zaujme masivním křídlem a rozšířenými blatníky. V karosérii vozu byla použita řada prvků ze skelných vláken. Vůz bude soutěžit v neomezené třídě, ve které nejsou žádné limity omezující výkon, váhu, pláště nebo řazení. Za jeho volant usedne trojnásobný vítěz Andros Jean-Philippe Dayraut. "Závod do vrchu v Pikes Peak Hill je jediným místem na světě, kde dostanete příležitost mít pod kontrolou takovéto monstra, se kterými projíždíte smykem zatáčky, přesahujíce rychlost 200 km/h, na povrchu který je mixem asfaltu a hlíny. Nevím o žádném jiném odvětví motorsportu, kde vozy tohoto typu jsou povoleny." řekl Dayraut. Momentální rekord 20 km trati je 10min 1.42sec.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?