Dacia představila na zakázku postavenou verzi vozu Duster - označenou "NO LIMIT." Vůz byl postaven kvůli účasti v závodě "Pikes Peak International Hill Climb", což je mezinárodní závod do vrchu, který se koná každoročně v Coloradu, letos tento závod připadá na 26. června.
Automobilka vůz popsala jako "extrémně silný" a není se čemu divit. Pod kapotou totiž najdeme šestiválec o objemu 3,8-litru, který si Dacia vypůjčila z Nissanu GT-R. Agregát je upravený na maximální výkon 838 koní. O přenos této síly se postará nová šestistupňová převodovka Sadev. Exteriér vozu zaujme masivním křídlem a rozšířenými blatníky. V karosérii vozu byla použita řada prvků ze skelných vláken. Vůz bude soutěžit v neomezené třídě, ve které nejsou žádné limity omezující výkon, váhu, pláště nebo řazení. Za jeho volant usedne trojnásobný vítěz Andros Jean-Philippe Dayraut. "Závod do vrchu v Pikes Peak Hill je jediným místem na světě, kde dostanete příležitost mít pod kontrolou takovéto monstra, se kterými projíždíte smykem zatáčky, přesahujíce rychlost 200 km/h, na povrchu který je mixem asfaltu a hlíny. Nevím o žádném jiném odvětví motorsportu, kde vozy tohoto typu jsou povoleny." řekl Dayraut. Momentální rekord 20 km trati je 10min 1.42sec.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.