Po vzoru západoevrpoských dají nově i tuzemské semafory řidičům vědět, že se blíží konec zeleného signálu. Krátce před rozsvícením oranžové se totiž zelené světlo rozbliká. Semafor tak dá řidičům čas v klidu zabrzdit nebo naopak zrychlit při průjezdu křižovatkou. Píší o tom sobotní Lidové noviny.
S novinkou přišla dopravní mezirezortní expertní skupina vedená poslancem VV Stanislavem Humlem. "Požádalo nás o to sdružení autodopravců. Ti si stěžovali, že když blikne na semaforu oranžová, řidiči kamionu zbývají jen tři vteřiny na to, zastavit, což většinou nejde. Kamion tak buď křižovatku projede na červenou, nebo zabrzdí až na přechodu," vysvětluje vznik novinky Huml. Jeho komise se na úpravě českých semaforů jednoznačně shodla a novinku doporučila ministerstvu dopravy. To nyní svolá jakýsi poradní sbor expertů, kteří novou úpravu zhodnotí. Pokud se k ní vyjádří kladně, ministerstvo ji zapracuje do zákona, který odešle do sněmovny. Jestli půjde vše hladce, české semafory by se mohly rozblikat už příští rok.
"Pokud se ukáže, že tato věc jedné skupině pomůže a nezkomplikuje život té druhé, tak není důvod, proč se tímto směrem nevydat," řekl LN mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.
Novinka ale příliš nenadchla experty na světelnou signalizaci. Ti varují před tím, že blikající zelená může některé křižovatky dovést ke kolapsu. "Já se toho děsím. Blikající zelená může totiž snížit kapacitu křižovatek. Mnoho aut kvůli ní začne brzdit a křižovatkou tak projede méně vozů," říká Tomáš Pospíšek z firmy Cross Zlín, která semafory vyrábí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?